سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

محور فريمان-مشهد، پنجمين محور حادثه خيز خراسان رضوي

رئيس اداره ايمني راههاي اداره كل حمل ونقل و پايانه هاي خراسان رضوي گفت:در چهار ماهه نخست امسال 49 مورد تصادف جرحي و فوتي در محور فريمان- مشهد اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، برادران در خصوص تصادفات در محور پرتردد فريمان- مشهد افزود:يكي از دلايل مهمي كه محور فريمان-مشهد را به محوري حادثه خيز تبديل كرده، تردد بيش از اندازه وسايل حمل ونقل باري،عمومي و شخصي است.

وي با اشاره به نزدیکی این شهر با پايتخت معنوي ايران ،گفت:متاسفانه به دلیل یک طرفه بودن این محور در بعضي نقاط، شاهد ثبت آمارهاي تاسف باری هستیم ، به طوري كه براساس آمار پلیس راه 49 مورد تصادف جرحي و فوتي گزارش شده است.

رئيس اداره ايمني راههاي خراسان رضوي در خصوص افزايش تصادفات منجر به فوت در اين محور بيان كرد: بر اساس آمار پزشك قانوني در چهار ماهه نخست امسال دوازده نفر در 8 تصادف جان خود را از دست داده اند كه اين آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل صد در صد افزايش داشته است.

برادران با بيان اينكه تصادفات اتفاق افتاده در محور فريمان –مشهد بيشتر به خاطر عدم توجه به جلو از سوي رانندگان وسايل نقليه بوده است، گفت:براساس آمار اخذ شده از پليس راه استان علت 26 درصد تصادفات عدم توجه به جلو،25 درصد مربوط به سرعت غير مجاز،25 درصد بي توجهي به مقررات،10 درصد خستگي و خواب آلودگي و الباقي مربوط به انحراف به چپ ناگهاني گزارش شده است.

فرمانده پليس راه شهرستان فريمان در خصوص استاندارد نبودن بعضي از نقاط اين محور اظهار داشت: با وجودکنترل 24 ساعته این محور توسط تيم هاي گشت زني پليس راه فريمان، مشاهده شده

استاندارد نبودن این محور در دور برگردانها ی باعرض کم و نداشتن مسير جداكننده از عوامل مهم تصادفات در این محور پر حادثه محسوب می شود.

سرهنگ ميش مست يكي ديگر از عوامل مهم تصادف در این محور را توجه نكردن به قوانين و مقررات رانندگي دانست و گفت: بعضي از هموطنانمان دوربرگرددان هاي اين مسيررا، صد در صد خلاف جهت دور ميزنند و يا به صورت خلاف جهت جاده، در مسير حركت ميكنند.

وي از تمامي رانندگان خواست تا با داشتن صبر و آرامش در حين رانندگي از بروز هرگونه حادثه دلخراش كه باعث از دست دادن يكي از هموطنانمان شود، پیشگیری كنند.

فرمانده پليس راه شهرستان فريمان در خصوص علت تصادفات اين محور بيان كرد:40 درصد تصادفات در خصوص برخورد وسايل نقليه ،15 درصد برخورد وسايل نقلبه با عابر،31 درصد خروج از مسير و واژگوني و الباقي در خصوص برخورد با مانع كنار جاده بوده است.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.