سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

بزرگترین بیو بانک علوم و اعصاب جهان در بیمارستان رضوی راه اندازی می شود

راه اندازی بزرگترین "بیو بانک علوم و اعصاب" جهان در بیمارستان رضوی در کنگره بین المللی ام.اس مطرح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دبیر اجرایی نخستین کنگره بین المللی ام. اس از راه اندازی بزرگترین بیوبانک علوم و اعصاب جهان در بیمارستان رضوی خبر داد.

پروفسور علی گرجی با بیان اینکه بیوبانک علوم و اعصاب در تعداد محدودی از کشورهای جهان موجود است، گفت: این مرکز جزو مجهزترین و بزرگترین بیوبانک های جهان در زمینه علوم و اعصاب است که بیش از هزار نمونه زیستی را در خود جای خواهد داد.

وی افزود: این بیوبانک نوعی مخزن از بافت زنده مغز انسان مبتلا به بیماری های عصبی است که از آن علاوه بر انجام تحقیقات بالینی برای کشت و تکثیر نیز استفاده می شود.

این متخصص مغز و اعصاب با اشاره به همکاری و مشارکت بیمارستان رضوی و مرکز علوم و اعصاب شفا بیمارستان خاتم الانبیا تهران در ایجاد این بیوبانک تصریح کرد: این اقدام با هدف ایجاد ارتباط و استفاده از نمونه های سلولی موجود در «بیو بانک مونستر آلمان» است که نتیجه آن افزایش کمک به انسان های بیمار در ایران و آلمان خواهد بود.

گرجی تاکید کرد: در حال حاضر بیوبانک علوم و اعصاب بیمارستان رضوی فقط شامل بیوبانکی از بیماری های صرع و تومور است و با برنامه ریزی هایی انجام شده، در حال راه اندازی بیوبانک ام.اس نیز هستیم.



انتهای پیام/ ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.