استاندار خراسان رضوی گفت: فعالیت های فرهنگی باید در مساجد سطح شهر گسترش یابد تا جوانان و نوجوانان بتوانند از ظرفیت عظیم آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در بازدید از نمایشگاه نشر معارف رضوی در مشهد با اشاره به جایگاه نماز در دین مبین اسلام و فضلیت ادای نمازجماعت و اول وقت این فریضه، افزود: باید حضور مردم، کسبه و اصناف همزمان با اوقات شرعی در مساجد به یک فرهنگ تبدیل شود. 

وی با بیان این که مسجد مهم‌ترین پایگاه فرهنگی و دینی در هر منطقه است؛ افزود: به فرموده امام راحل (ره) مسجد سنگر است و باید این سنگر پر از نخبگان جوان و انقلابی باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: امام جماعت مدیر فرهنگی و اجتماعی مسجد است و باید با تعامل و برنامه‌ریزی این پایگاه مهم دینی را هدایت کند.
رشیدیان با بیان اینکه خادمان مساجد باید فعالیت‌های عملی بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: هیئت امنا، امام جماعت، جوانان و نوجوانان خدام مسجد، همه از جمله خادمان خانه خدا هستند و به عنوان عناصر فعال در مسجد باید نقش آفرینی کنند.
استاندار خراسان رضوی خواستار استفاده موثر از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری و پایگاه های بسیج مساجد برای انجام کارهای فرهنگی شد.

نمایشگاه نشر معارف رضوی با محوریت نماز و احادیث در محل مسجد ملاحیدر مشهد به همت مسوول اقامه نماز استان قم و مشارکت هیات امنای مسجد یاد شده دائر شده است.

این نمایشگاه، صبحها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از 17 تا 21 برای بازدید علاقمندان دائر است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.