سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلفیق هشت هنر در ساخت یک کشتی

ترکیب هشت رشته صنایع دستی در یک اثر هنری موجب خلق اثری شد که به حراجی صنایع دستی ایران راه یافت.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استان فارس با حجم بالای صنایع  دستی درحوزه‌های مختلف از جمله قالی، گلیم، گبه، خاتم‌کاری، معرق‌کاری، منبت‌کاری چوبی، سفال،‌ سرامیک، کاشی هفت رنگ، آینه‌کاری، گچ‌بری، گیوه‌بافی، بوریا‌بافی، قلم‌زنی، نقره‌کاری و ... دارای آثار برجسته‌ای است.

همانگونه که هم‌اندیشی و همکاری در تمام زمینه‌ها به حصول نتیجه بهتر منجر می‌شود در مورد صنایع دستی نیز زمانی که هنرهای مختلف در خلق یک اثر کنار هم قرار گیرند، موجب اوج زیبایی و خلاقیت شده و اثری ماندگار خلق می‌شود.

برای اولین بار اثری هنری که کاری از هنرمند صنایع دستی شیراز است، در حراجی بزرگ صنایع دستی به نمایش درخواهد آمد،‌ این نمایشگاه صنایع دستی که نیمه دوم مهر ماه نود و چهار برگزار می‌شود، با هدف معرفی آثار، رونق بازار، توسعه هنرهای دستی و .... برگزار می‌شود و کمک شایانی به عرضه و فروش صنایع دستی فاخر می‌کند.

در این حراجی بزرگ صنایع دستی اثری چوبی به شکل کشتی از استان فارس حضور دارد که در ساخت آن که حدود پنج سال به طول انجامید، بیش از هشت رشته صنایع دستی نظیر، منبت،‌ چوب، پیکرتراشی، فولادسازی، توربافی، خراطی و ... دخیل بوده‌اند.

این کشتی کاری از بهروز حیدریان بوده که به کمک دیگر هنرمندان موفق به ساخت این اثر فاخر شده است و ورود آن به حراجی صنایع دستی ایران نقطه عطفی برای این هنرمند و سایر هنرمندان است.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.