سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حذف بخشی از محدودیت‌های اعمال شده آمریکا علیه کوبا

کاخ سفید بخشی از موانع موبوط به مسافرت و تجارت میان کوبا وآمریکا را لغو می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز؛ در پی تلاش "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک با کوبا و بهبود روابط واشینگتن و هاوانا، از این پس قوانین بازدارنده مسافرت، تجارت و سرمایه‌گذاری شهروندان کوبایی و آمریکایی حذف می‌شود.

به موجب لغو تحریم‌های آمریکا علیه کوبا، از این پس شرکت‌های آمریکایی شامل شرکت‌های ارتباطاتی و خدمات اینترنتی می‌توانند در کوبا کارمند بومی استخدام کنند. تجارت میان شرکت‌های دو کشور ممکن خواهد شد و فرصت سرمایه‌گذاری میان دو طرف بوجود می‌آید. لغو تحریم‌های آمریکا علیه کوبا از دوشنبه این هفته و همزمان با سفر "پاپ فرانسیس،" رهبر کاتولیک‌های جهان به واشینگتن به اجرا گذاشته می‌شود، زیرا پاپ فرانسیس نقش پر‌رنگی در بهبود روابط دو کشور ایفا کرده بود.

"اوباما" روز گذشته با "کاسترو،" رئیس جمهور کوبا گفتگویی تلفنی انجام داد و طی آن چگونگی پیشرفت روند عادی سازی روابط میان دو کشور را بررسی کرد. قرار است پاپ فرانسیس امروز به کوبا سفر کند و پس از آن راهی آمریکا شود. هر دو کشور تلاش می‌کنند تا قبل از 17 دسامبر (26 آذر) و اولین سالگرد ازسرگیری روابط واشینگتن – هاوانا، اقدامی مثبت و قابل توجه در راستای اثبات عادی‌سازی روابط دو جانبه انجام دهند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.