تصاویری جدید از بازداشت یک نوجوان سیاهپوست به دست پلیس ایالت کالیفرنیای آمریکا منتشر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی انتشار روز جمعه تصاویر بازداشت خشن یک نوجوان سیاهپوست به دست پلیس ایالت کالیفرنیای آمریکا در شبکه‌های اجتماعی، پلیس این ایالت هدف انتقادهای تند قرار گرفت.

این تصاویر، که  بدست یکی از عابران شهر کوچک استوکتون، در شمال کالیفرنیا، گرفته شده است، افسر پلیسی را در حال درگیری با یک نوجوان سیاهپوست 16 ساله نشان می‌دهد که برای بازداشت وی از باتوم استفاده می‌کند و بر سر و صورت او می‌کوبد.

 در این تصاویر ویدیویی علاوه بر صدای این افسر پلیس و نوجوان، صدای زنی شنیده می‌شود که فریاد می‌زند و می‌گوید:« اون فقط یک بچه است». سپس 8 پلیس دیگر سر می‌رسند، این نوجوان را دوره می‌کنند، او را بر زمین می‌اندازند و بر دستهایش دستبند می‌زنند.
این حادثه درحالی روی داد، که پلیس آمریکا مدام متهم می‌شود برای مقابله بااقلیت‌ها به ویژه سیاهپوستان از خشونت بی‌رویه استفاده می‌کند.

پلیس استوکتون در واکنش به این انتقادها می‌گوید افسر مزبور از این پسر خواسته بود در مسیر ویژه اتوبوس راه نرود، اما وی نپذیرفته و توهین کرده بود.

این حادثه خشم صدها نفر را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت.کاربران اینترنت این رفتار پلیس را سوء استفاده از قدرت خواندند و اخراج این  افسر پلیس را به علت حمله به بچه بی‌دفاعی که فقط در قسمت نامناسب جاده راه می‌رفت، خواستار شدند.

این پسر در نهایت آزاد شد؛ اما  قرار است به علت پیروی نکردن از دستور پلیس، در دادگاه افراد زیر سن قانونی محاکمه شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار