سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

آشنایی با سلیقه بازار، اصل اول تولید صنایع دستی کاربردی است

هنرمند و طراح موفق ورني آذربايجان شرقي اظهار داشت: آشنایی با سلیقه بازار و خریدار، اصل اول در تولید صنایع دستی کاربردی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ كاظمي نيادر نمایشگاه سراسری صنایع دستی تبریز ، تشریح کرد: از آنجایی که بسیاری از ساخته‌های صنایع دستی امروز از حالت تزئینی خارج شده و کاربردی شده اند، پس لازم است تا نظر خریداری که می‌خواهد از آن محصول استفاده کند مدنظر هنرمند تولید کننده قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه سلیقه‌های هنری در اقوام مختلف ایران و جهان متفاوت است، خاطرنشان کرد: هنرمند برای آنکه بتواند محصولات خود را به خوبی عرضه کند باید ابتدا با مشخص کردن بازار هدفش، خواسته مشتری را در آن منطقه شناسایی کرده و سپس این سلیقه و نیاز عمومی را در تولید محصولاتش به کار بگیرد تا بتواند به فروش و عرضه خوبی دست پیدا کند.

کاظمی‌نیا برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی را بستری دانست که راه دسترسی به این شناخت عمومی و آشنایی با سلیقه مردم و خریداران را تسهیل می‌کند و اطلاعات جامعی از نیاز بازار هدف به هنرمند می‌دهد.

این طراح و هنرمند ورنی باف، برپایی نمایشگاه‌های سراسری مانند ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی تبریز را در افزایش رقابت مثبت بین هنرمندان صنایع دستی  موثر و مهم ارزیابی کرد و گفت: این رقابت منجر به افزایش کیفیت محصولات تولیدی هنرمندان و افزایش خلاقیت و نوآوری در آنها می‌گردد.

کاظمی‌نیا اظهار امیدواری کرد برای توسعه صادرات صنایع دستی که از اهداف دولت هم به شمار می‌رود، زمینه برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در خارج از کشور به ویژه در کشورهایی که بازار مساعد و متقاضی صنایع دستی بومی ایران در آنها وجود دارد، فراهم شود.

دواتي كاظمي نيا تلفيق هنر معاصر را با حفظ اصالت و سبك سنتي در معرفي اثر موثر دانست و اظهار داشت:  علت استقبال چشم گیراز هنر ورني در ساير كشورها و صادرات موفق آن هماهنگ سازی اين هنر با سليقه مخاطبان و تلفيق آن با هنر مدرن  در کنار حفظ اصالت و بافت سنتي است .

وی به پیشینه  80  ساله فعالیت خانواده خود در زمینه صادرات فرش اشاره کرد وافزود:فعاليت در زمينه فرش، گليم و ورني در خانواده‌ام موروثي بوده  ومن نيز درطول 33 سال گذشته و پس از پايان تحصيلات دانشگاهي، وارد عرصه صادرات فرش و گليم شدم و 13 سال است كه به طور جدي به توليد، طراحي و صادرات ورني اشتغال دارم.

گفتني است: اين هنرمند موفق استان تاكنون تقدير نامه‌های متعددی در زمينه بافت، طراحي، كيفيت و ارائه مقاله در خصوص رشته ورني دريافت كرده است.
 
انتهای پیام/ ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.