سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

جدی نگرفتن کاهش جمعیت یک تهدید ملی محسوب می شود

معاون برنامه‌ريزي و هماهنگي دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: روند كاهشي كه امروز در نرخ باروري و ميزان جمعيت وجود دارد، يك تهديد ملي محسوب می شود و باید آن را جدی گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛  محمد اسحاقی در همايش تبيين سياست‌هاي كلي جمعيت که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: در صورت تداوم این وضعیت در سال 1430 رشد جمعیت در کشور به صفر می رسد.

وي افزود: متاسفانه به دليل تغييراتي كه در حوزه‌ هاي فرهنگي در سال های اخیر در جامعه به وجود آمده، نرخ مواليد كاهش محسوس داشته و از سويي آمارها، نشانگر كاهش ازدواج در جامعه است.

اسحاقي با ارائه تحليل‌هايي از تغييرات صورت گرفته در جامعه ايراني، افزايش طلاق در جامعه را به عنوان یکی از چالش‌هاي پيش رو حوزه افزايش جمعيت دانست.

وي كاهش جمعيت را يك تهديد ملي دانست و افزود: سال 55، ميانگين سن ايرانيان 24 سال بود كه اين میانگین در سال های اخیر به 30 سال رسیده است.

معاون برنامه‌ريزي و هماهنگي دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزود: كاهش نرخ باروري در كشور موجب شده تا جامعه به سمت يك جامعه ميانسال و پير پيش برود.

وی خاطرنشان کرد: كاهش ميزان باروري تنها چالش‌هاي جمعيتي را در پي ندارد، بلكه به تبع آن چالش‌هاي فرهنگي، اقتصادي، افزايش مهاجرت بين‌المللي، تغييرات هويتي و فرهنگي  را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.