استاندار قزوین با فعال اقتصادی و سرمایه گذار اوکراین دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مرتضی روزبه دراین دیدار با اشاره به موقعيت صنعتي و کشاورزي و فراهم بودن شرایط سرمايه گذاري دراستان قزوین گفت: براي آغاز روابط اقتصادي و تجاري با کشوراوکراین آماده هستیم و هيچ مانعي براي برقراري رابطه با اين کشور وجود ندارد .

وی افزود:  سرمایه گذاران خارجی با توجه به ظرفیت های استان باید نگاه خاصی به قزوین داشته باشند و یک برنامه قزوین شناسی برای خود تدوین کنند .

 روزبه افزود: تجار اوکراین می توانند در توسعه انرژی‌های نو در قزوین سرمایه گذاری و مشارکت  کنند.

استاندار قزوین افزود: درصورت تمایل تجار و سرمایه گذاران کشور اوکراین می توان پروژه های مشترک تعریف و با امضاء تفاهم نامه همکاری بین دواستان قزوین و دونتسک اوکراین به توسعه مناسبات کمک کرد.

 الکساندر کلیمکین سرمایه گذار اوکراینی هم دراین جلسه با اشاره به اینکه استان قزوین از ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی بسیار خوبی برخورداراست، افزود: قزوین در حوزه صنعتی هم قوی است و می توان در توسعه مناسبات تجاری و بازرگانی روی آن حساب کرد.

وی افزود: تجار و بازرگانان اوکراینی بسیار مایل هستند با مناطق مستعد ایران مانند قزوین ارتباطات بیشتری داشته باشند و پروژه های مشترک اجرا کنند.

این فعال اقتصادی کشور اوکراین افزود: : اتحادیه ایران و اوکراین با ۲۵ شرکت صنعتی تفاهم نامه همکاری اقتصادی امضاء کرده و قزوین اولین استانی است که برای همکاری انتخاب شده که امیدواریم بتوانیم زمینه همکاری های مشترک را فراهم کنیم.

دونتسک با حدود جمعیت بیش از چهار میلیون نفر یکی از استان های پرجمعیت شرق کشور اوکراین به شمار می رود.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.