سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

مرمت آثار تاریخی قم

سرپرست دفتر فنی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از هزینه‌کرد ۱۰ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال اعتبار جهت مرمت آثار تاریخی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان سرپرست دفتر فنی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم کاظم فدائیان با اشاره به تخصیص اعتبارات برای مرمت و احیای آثار تاریخی در استان قم اظهار داشت:از هزینه‌کرد ۱۰ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال اعتبار جهت مرمت آثار تاریخی در این استان خبر داد.

وی با بیان اینکه بخشی از این هزینه برای مرمت خانه‌های تاریخی اعتبار تخصیص یافته است، گفت: 600 میلیون ریال برای مرمت اضطراری خانه تاریخی شاکری، 200 میلیون ریال برای مرمت و ساماندهی خانه تاریخی زند و 360 میلیون ریال برای خانه تاریخی ملاصدرا صورت گرفته است.
 
فدائیان افزود: مالکین خانه‌های تاریخی ثبتی در استان می‌توانند با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از بسته‌های حمایتی این اداره کل، که دولت به امر مرمت و احیا اختصاص داده است بهره‌مند شوند.
 
به گفته سرپرست دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، 300 میلیون ریال اعتبار نیز برای مطالعات بافت تاریخی استان هزینه شد.
 
فدائیان با بیان اینکه در استان قم بیش از 350 اثر تاریخی ثبتی وجود دارد گفت: برخی از این آثار در نوع خود بی‌نظیر هستند که باید در حفظ و مرمت این آثار تلاش کرد از این رو اعتبارات ملی و استانی برای مرمت این آثار هر ساله تخصیص می‌یابد.

انتهای پیام/گ
 

برچسب ها: قم ، مرمت ، آثار ، تاریخی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.