سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورای ساماندهی آزمایشگاه‌های کشور راه‌اندازی شد

شورای ساماندهی آزمایشگاه‌های کشور با 4 کمیته شروع به کار کرد.

دکتر هاشم‌زاده معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور، در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ساماندهی آزمایشگاه‌های کشور در ماه‌های گذشته در معاونت تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور و به طور تخصصی در بخش مرکز تشخیص آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی شکل گرفته است.

دکتر عادل حقیقی رئیس مرکز ملی سنجش سازمان دامپزشکی کشور، در خصوص شورای ساماندهی آزمایشگاه‌های کشور افزود: دستور تشکیل شورای ساماندهی توسط معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی صادر شد. این شورا شامل 4 کمیته تخصصی است که عبارتند از: موادمصرفی که کلیه واردات مواد مصرفی آزمایشگاهی را مورد بررسی و نظارت کیفی قرار می‌دهد، دومین کمیته تجهیزات و بحث نگهداری و کالیبراسیون آن را برعهده دارند. سومین کمیته ساماندهی آزمایشگاه‌ها است که در بخش دولتی و غیر دولتی فعالیت می‌کند که این کمیته یکی از مهمترین وظایف این مرکز را برعهده دارد.

دکتر حقیقی ادامه داد: رسیدگی به وضعیت آزمایشگاه‌ها و رتبه‌بندی آنها از جمله وظایف کمیته ساماندهی آزمایشگاه‌ها می‌باشد. چهارمین کمیته، کمیته ایزو، استاندارد و آموزش است. یکی از شاخص‌ترین کارهای کمیته ایزو و استاندراد، پیاده‌سازی استاندارد ایزو 17025 است که یک استاندارد بین‌المللی است.

رئیس مرکز سنجش ملی آزمایشگاه‌های سازمان دامپزشکی کشور در پایان افزود: در این مرکز از ابتدای سال در زمینه آزمایش‌های بقایای دارویی فعالیتهای زیادی انجام شده و تمام آزمایش‌ها تحت استاندارد ایزو 17025 انجام شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.