سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

تولید سالانه۱۰۰ تن ماهی گرم‌آبی و سردآبی در شهرستان درمیان

سالانه۱۰۰ تن ماهی گرم‌آبی و سردآبی در شهرستان درمیان تولید می شود ،که این میزان تولید از سطح حدود 35 هکتار مزارع پرورش ماهی شامل سد رزه، آب بندها و استخرهای دو منظوره کشاورزی تولید می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان، با بیان اینکه این شهرستان از محصولات استراتژیک در وضعیت خوبی است گفت: زرشک و عناب از محصولات شاخص شهرستان با رتبه سوم تولید در کشور است.

ضیائیان احمدی با بیان اینکه در حال حاضر 145 آبادی شهرستان دارای سکنه است، افزود: در اثر تداوم پدیده خشکسالی 26 آبادی خالی از سکنه شده است، که ضروری است مسئولان با همکاری مردم محلی تدابیر لازم را برای پیشگیری از مهاجرت بیشتر به شهرها، ایجاد شغل پایدار و نیز تامین آب برای کشاورزی، دامپروری و شرب مردم روستاها اتخاذ کنند.

وی اظهار داشت:در حال حاضر بیش از 90 درصد جمعیت شهرستان در بخش کشاورزی و دامپروری در حال فعالیت هستند.: وی سطح زیرکشت محصول زراعی و باغی شهرستان درمیان را 8 هزار و 265 هکتار اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان خاطرنشان کرد: از 4 هزار و 409 هکتار سطح زیرکشت محصول زراعی، 3 هزار و 746 هکتار آن آبی و 663 هکتار آن دیم است و سالانه 18 هزار و 665 تن محصولات زراعی در این شهرستان تولید می‌شود.

ضیائیان احمدی با اشاره به سطح زیرکشت باغ‌های این شهرستان نیزگفت: سطح زیرکشت باغ‌ها 3 هزار و 856 هکتار است که سالانه 3 هزار و 663 تن محصول از باغ‌ها برداشت می‌شود.

وی زرشک، عناب، گردو، پسته، بادام و زعفران را از مهم‌ترین محصول باغی شهرستان عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان تصریح کرد: گندم، جو، چغندرقند و یونجه از مهمترین محصولات زراعی درمیان است.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.