سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه از آسیب‌دیدگی‌ ورزشی جلوگیری کنیم؟

آمادگی جسمانی و کاهش وزن به کمک ورزش یک شبه ایجاد نمی‌شوند. این گونه ورزش کردن نه تنها دردناک است،‌ بلکه باعث می‌شود فرد چند روز یا چند هفته‌ ورزش نکند.

به‌ گزارش ‌گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آسیب‌دیدگی‌ ورزشی از کشیدگی عضلات تا آسیب‌دیدگی‌ زانو تاندون متغیرند. اگر قبل از انجام ورزش اطلاعات خود را افزایش دهید می‌توانید از بروز این آسیب‌دیدگی‌ها جلوگیری کنید. عمده ترین اشتباه‌ها ورزشکاران که باعث ایجاد آسیب‌دیدگی‌ می‌شوند عبارتند از:

1. زیاد ورزش کردن بعد از مدت زمان کم

ورزش را به تدریج شدید کنید. از یک هفته‌ به هفته‌ دیگر نباید شدت ورزش بیش از حد زیاد شود. بدن احتیاج به زمان برای عادت کردن به ورزش دارد، توجه داشته باشید که بدون نیاز به ریکاوری دارد و باید زمان استراحتی نیز برای بدن در نظر بگیرید.

2. گوش ندادن به بدن

افراد اکثرا تصور می‌کنند که درد مساله‌ای عادی در ورزش کردن است. بعضی از دردها نشانه‌های خوبی نیستند. اگر درد شدید باشد و بیش از یک یا دو روز به طول بیانجامد عادی نیست، درد در ناحیه مفاصل نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

3. فرم نادرست بدن

اگر بدن در موقعیت درستی قرار نگیرد و فشار بر روی مفاصل باشد آسیب‌دیدگی‌ ایجاد می‌شود. اگر برنامه جدید دویدن را آغاز کرده‌اید باید بدانید که فرود آمدن بر روی پاشنه‌ها باعث ایجاد مشکل در زانو می‌شوند. فرود آمدن بر روی نوک انگشتان نیز باعث ایجاد آسیب‌دیدگی‌ آشیل می‌شود. نداشتن آگاهی درباره استفاده از بعضی از دستگاه های ورزشی و وزنه نیز ممکن است باعث آسیب‌دیدگی‌ شود.

اگر در انجام حرکت ورزشی احساس ناراحتی کردید. باید بدانید که ممکن است حرکت را اشتباه انجام دهید. بهتر است از یک مربی برای درست انجام دادن حرکت کمک بگیرید.

4. نامناسب بودن کفش و لباس ورزشی

مناسب بودن لوازم ورزشی می‌تواند از بروز آسیب‌دیدگی‌ جلوگیری کند. پوشیدن کفش مناسب و تعویض کردن به موقع آن بسیار مهم است. برای هر شخصی کفش مناسب متفاوت است. راحتی در لباس و کفش ورزشی بسیار مهم است.

منبع: ایسنا

انتها‌ی‌ پیا‌م /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.