سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

70 هزار تن شیرخام به قیمت تضمینی در اصفهان خریداری شد

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: امسال 70 هزار تن شیرخام به قیمت تضمینی در اصفهان خرید شد که بیش از 40‌ درصد کل خرید تضمینی شیرخام کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیرحسین افیونی در خصوص اینکه با رشد بهره‌وری می‌توان بازار صادراتی را توسعه داد تاکید کرد: استان اصفهان با تولید یک میلیون و 200 هزار تن شیر حدود 17 درصد تولید شیر کشور را به خود اختصاص داده و بالاترین رکورد تولید در این زمینه را دارد.
وی در مورد طرح ملی خرید تضمینی شیرخام، اظهار داشت: امسال 70 هزار تن شیرخام به قیمت تضمینی در اصفهان خرید شد که بیش از 40‌ درصد کل خرید تضمینی شیرخام کشور است و 90 درصد وجه آن نیز به صورت نهاده‌های دامی و پول نقد پرداخت شد.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: ‌‌در پی این اقدام توانستیم بازار شیرخام را کنترل و همچنین بازار نهاده را ثبات برسانیم و در کنار آن تمام شیرخشک تولید شده از این محل را به صادرات اختصاص دهیم.
وی افزود: استان اصفهان در تولید محصولات پروتئینی با تولید یک میلیون و 450 هزار تن انواع محصولات پروتئینی شامل گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ، شیر و ... رتبه نخست در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.
افیونی با بیان اینکه استان اصفهان طی چند سال اخیر با مشکلات جدی در بحث خش‌سالی روبرو بوده است، تصریح کرد: در این شرایط نه‌ تنها با افت تولید محصولات مختلف روبرو نبوده‌ایم بلکه با برنامه‌ریزی منسجم به اهداف مشخص دست پیدا کردیم.
وی بیان داشت: استان اصفهان از نظر تولید گوشت مرغ با تولید 165 هزار تن همواره رتبه اول یا دوم در کشور را دارا بوده و در تولید تخم‌مرغ نیز با تولید 94 هزار تن در سال رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطر نشان کرد: استان در تولید گوشت قرمز دام سبک و سنگین با تولید سالیانه 62 هزار تن گوشت رتبه پنجم در میان استان‌های کشور را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: در مجموع به دنبال افزایش کیفیت و توان رقابتی تولیدکنندگان هستیم تا در بخش صادرات بتوانیم فعال‌تر عمل کنیم.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.