معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام کرد69 مرکز جمع‌آوری شیر در آذربایجان غربی وجود دارد،

سید فضل‌الله قریشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشکاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 730 واحد پرورش صنعتی گاو، گوساله، گاومیش، بره‌پروری و گوسفند داشتی و پرواربندی در آذربایجان غربی فعال هستند. و69 مرکز جمع آوری شیر در این استان فعالیت می کند

قریشی با بیان اینکه یادآور شد: قیمت خرید شیر خام از دامداری‌های صنعتی در حدود 10 هزار و 500 تا 11 هزار ریال و دامداری‌های روستایی 9 هزار تا 9 هزار و 500 ریال است.

وی ابراز داشت: امسال حدود 55 هزار تن گوشت قرمز تولید و به بازار عرضه شده که از این مقدار 85 درصد در مناطق روستایی و عشایری و مابقی در واحدهای صنعتی تولید شده است.

قریشی اصلاح ساختار فیزیکی و بهینه‌سازی دامداری‌های روستایی به منظور افزایش تولید به خصوص شیر با بار میکروبی کمتر و اقتصادی کردن آن‌ها، احداث گاوداری‌های شیری مدرن و مجتمع‌های تولیدی با ظرفیت بالا را از اولویت‌های کاری سازمان در زیر بخش امور دام عنوان کرد.

وی ادامه داد: ادامه پرورش اصلاح نژاد گاومیش در ایستگاه جبل و توسعه گاومیش‌داری صنعتی در آذربایجان غربی از دیگر اولویت‌های بخش امور دام جهاد کشاورزی آذربایجان غربی است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: آذربایجان غربی از نظر جمعیت گاومیش دارای رتبه نخست، تولید شیر دارای رتبه پنجم و تولید گوشت قرمز رتبه سوم کشوری است./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.