سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«با تو می‌مانم» خاطرات شهید مهدی باکری با حاج نظمی

کتاب «با تو می‌مانم» خاطرات شهید مهدی باکری با حاج نظمی است.

رضا قلیزاده نویسنده کتاب «با تو می‌مانم» در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره کتاب «با تو می‌مانم» گفت: این کتاب خاطرات سردار جمشید نظمی فرمانده لشکر عاشورا در زمان جنگ و پس از آن است و این کتاب بازگو کننده اتفاقات این سردار در زمان کودکی، انقلاب و جنگ است.

وی بیان کرد: سردار نظمی مسئولیت‌های مختلفی از جمله فرماندهی گردان در عملیات بدر  را بر عهده داشت که در لشکر شهید مهدی باکری آن طرف رود دجله به همراه 12 نفر از یارانش بود.

قلیزاده افزود: هدف من از نوشتن این کتاب، ذکر خاطرات رزمندگان دفاع مقدس است که نوعی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم و انتقال پیام جنگ به جوانان بود و این کار به پیشنهاد بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس انجام شد.

وی با بیان اینکه نوشتن خاطرات این 20 نفر از سرداران جنگ را به من پیشنهاد دادند، افزود: نوشتن خاطرات سردار نظمی را به خاطر فعال و خوش فکر بودن ایشان و اینکه در اکثر عملیات‌ها گردانش خط شکن بود، همچنین به خاطر همراهی با شهید مهدی باکری انتخاب کردم.

قلیزاده ادامه داد: سردار نظمی در آن طرف رود دجله در زمین عراق به شهید مهدی باکری پیشنهاد بازگشت وطن را داد که با مقاومت و ماندن ایشان مواجه شد که به همین دلیل من کتاب «با تو می‌مانم» را انتخاب کردم.

وی تصریح کرد: این کتاب به وسیله چاپ صریر در 800 صفحه به رشته تحریر در آمده و در چاپ اول 2000 نسخه از آن منتشر شده است.

قلیزاده تأکید کرد: مخاطبین این کتاب عموم جامعه و علاقه‌مندان، حوزه ادبیات و همچنین رز‌مندگان هشت سال دفاع مقدس هستند و این کتاب در همین جشنواره کتاب سال سپاه رتبه اول را کسب کرده است.

وی در پایان گفت: در این کتاب خاطره 156 شهید غیور رز‌مندگان استان آذربایجان و همچنین گفتگوهای شهید مهدی باکری با همرز‌مانش آورده شده است.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.