سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از ظرفیت‌ کل داخل کشور برای تحقق اهداف بنیاد ملی ایران

از سیاست‌های معاونت علمی تحقق اهداف بنیاد ملی ایران برای استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور است.

نصرت الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: سیاست معاونت برای تحقق اهداف بنیاد ملی ایران یا صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور این است که از کل ظرفیت های داخل کشور استفاده کند. 

وی در ادامه تاکید کرد: این ظرفیت چه به لحاظ نیروی انسانی و چه به لحاظ تجهیزات و امکانات که به عنوان زیر ساخت محسوب می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد و در راستای این سیاست اولین تفاهم‌نامه همکاری با موسسه بین‌المللی یاسا که به کار پژوهشی می‌پردازد را امضا کردیم. 

ضرغام خاطر نشان کرد: این موسسه در زمینه تغییر اقلیم، گرمایش زمین، آب، بحران‌ آب، بحران انرژی و زیست و عدالت کار تحقیقاتی انجام می‌دهد که از آبان ماه با ایجاد 5 گروه عملا همکاری ما به صورت عملی آغاز می‌شود. 

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران تصریح کرد: این همکاری باعث عضویت کشورمان در یاسا می‌شود و رتبه 25 را به خود اختصاص می‌دهد و از کل ظرفیت‌های علمی و امکانات مالی 24 کشور می‌توانیم استفاده کنیم. 

ضرغام در پاسخ به این سوال که هدف کلی برای امضای این تفاهم نامه چه بود عنوان کرد: هدف کلی امضای این تفاهم‌نامه استفاده از ظرفیت های علمی و مالی موسسه یاسا است.

وی در پایان بیان کرد: صندوق حمایت از پژوهشگران به عنوان رابط در خصوص وزارت‌های داخل کشور و همچنین وزارت های خارج از کشور از طریق موسسه بین‌المللی یاسا وظایف خود را انجام می‌دهد. 


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.