سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست خبری جشنواره مونترال؛

فیلم محمد (ص) دریچه‌ای است رو به اسلام واقعی

مجیدی در نشست خبری نقد فیلم «محمد رسول الله» در جشنواره مونترال، ساخت فیلمی را در خصوص زندگی پیامبر اسلام با توجه به تعداد فیلم‌های ساخته‌شده برای پیامبران دیگر، ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر.سی.آی؛ در حالی كه فیلم سینمایی «محمد(ص)» امروز عصر تنها فیلمی است كه در جشنواره مونترال برای مخاطبان به نمایش در می‌آید، ساعتی قبل منتقدان و كارشناسان سینما به تماشای این فیلم نشستند و در نشست خبری پس از آن مجیدی به سؤالات خبرنگاران در خصوص فیلم «محمد(ص)» پاسخ داد.

مجیدی درباره هزینه بالای این فیلم گفت: حدود نیمی از هزینه این فیلم به نوعی سرمایه‌گذاری بوده است چرا كه مكان‌های ساخته شده برای دو قسمت بعدی فیلم نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت. ساختمان‌ها و لوكیشن‌های این فیلم در شهركی سینمایی در جنوب تهران ساخته شده‌اند كه سبب ارتقای صنعت سینمای ایران خواهند شد.

در خصوص داستان فیلم سینمایی محمد (ص) هم مجیدی به خبرنگاران گفت: تلاش من ایجاد دریچه‌ای جدید برای نشان‌دادن اسلام به جهانیان بود. ساخت این فیلم تلاشی بود در جهت پاک‌سازی افكار عمومی جهان از اینكه اقدامات بدوی‌گرایانه اسلام‌گرایان افراطی و تروریست‌ها هیچ ارتباطی به اسلام ندارد.

مجیدی در پاسخ به سوال خبرنگاری درمورد تبلیغاتی‌بودن این فیلم با اشاره به اینكه تا كنون حدود ٢٠٠ فیلم سینمایی درباره زندگی حضرت مسیح (ع)، ١٠٠ فیلم در مورد زندگی حضرت موسی(ع) و ٤٢ فیلم در خصوص زندگی بودا ساخته‌شده، گفت : نبود فیلمی در مورد پیامبراكرم (ص) نوعی ضعف در معرفی اسلام به دنیا به حساب می‌آمد. پیش از این تنها یک فیلم با نام «پیام» در سال ١٩٧٦با درخشش آنتونی كویین توسط كارگردانی سوری ساخته شده بود.

مجیدی اشاره‌ای هم به تحقیقات صورت گرفته برای ساخت این فیلم كرد و گفت: بیش از چهار سال به مطالعه و تحقیق آثار و متون تاریخی پرداخته و با علمای اهل سنت و تشیع و نیز مورخین مشورت كرده‌ایم.

فیلم سینمایی محمد (ص) امروز عصر در دو سالن سینمایی در مونترال به نمایش در خواهد آمد كه گروهی از فیلمسازان قطری كه قصد ساخت فیلمی با موضوع زندگی پیامبراكرم (ص) دارند نیز در آن حضور خواهند داشت. مجیدی در واكنش به تصمیم گروه قطری به ساخت فیلمی دیگر از پیامبر(ص)، ساخت هرچه بیشتر فیلم‌های مرتبط با ایشان در جهان اسلام را مثبت و سازنده ارزیابی كرد.



انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.