با آغاز رسمی جشنواره فیلم مونترال، برنامه پخش فیلم‌های ایرانی حاضر در این جشنواره مشخص شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پس از اکران فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» در افتتاحیه جشنواره مونترال، با شروع به کار رسمی این جشنواره، از امروز دیگر فیلم‌های کشورمان در صف اکران هستند.

در نخستین اکران عمومی فیلم‌ها، «قول» به کارگردانی محمد‌علی طالبی در ژانر کودک و نوجوان به روی پرده می‌رود.

«دوران عاشقی» به کارگردانی علیرضا رئیسیان و با بازی ستارگانی چون شهاب حسینی و لیلا حاتمی روز یکشنبه در بخش تمرکز بر سینمای جهان اکران می‌شود. پیش از این در سال 2002 میلادی، لیلا حاتمی به خاطر فیلم ایستگاه متروک، عنوان بهترین بازیگر جشنواره مونترال کسب کرده است.

فیلم کوتاه «روز قضاوت» کاری از کریم امینی دیگر فیلم روز یکشنبه است.

این فیلم به روایت اتفاقات زندگی دختری جوان می‌پردازد و «تینا پاکروان» تنها بازیگر این فیلم ده دقیقه‌ای است.

دوشنبه نهم شهریور، روز پرکاری برای نمایندگان کشورمان است. فیلم سینمایی «ناخواسته» نخستین کار «برزو نیک‌نژاد» محصول 1392 است که مضمونی درام و عاشقانه دارد.

«فصل فراموشی فریبا» به کارگردانی عباس رافعی که همچنان در داخل کشور موفق به دریافت مجوز اکران نشده، نیز دوشنبه در مونترال به روی پرده خواهد رفت.

این فیلم درباره زنی است که پس از تصادفات همسرش و بستری شدن او در بیمارستان، برای امرار معاش و تأمین هزینه های بیمارستان با وانت شوهرش کار می‌کند.

«تابلو» به کارگردانی خسرو معصومی سومین فیلم ایرانی دیگر روز دوشنبه، تنها نماینده کشورمان در بخش رقابتی سینمایی جهان است. «الناز شاکر‌دوست» نقش اول زن این فیلم را ایفا می‌کند.

جمعه آینده نیز علاقه‌مندان به تماشای دو فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» و «حکایت عاشقی» خواهند نشست.

«اعترافات ذهن خطرناک من» ساخته هومن سیدی در بخش تمرکز بر سینمای جهان جشنواره مونترال به نمایش در می‌آید. «نگار جواهریان»، «سیامک صفری» و «عباس غزالی»‌ از بازیگران مطرح این فیلم هستند. 

همچنین «حکایت عاشقی» که محوریت داستان آن بمباران شیمیایی حلبچه است. نخستین حضور بین‌المللی خود را در مونترال تجربه می‌کند. فیلم احمد رمضان‌زاده نیز در بخش تمرکز بر سینمای جهان که بعد از بخش رقابتی بین‌المللی، مهم‌ترین بخش جشنواره مونترال است، حضور دارد.

روح‌الله حجازی که پیش از این در سی و هفتمین جشنواره مونترال با فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی با بانو» شرکت کرده بود، شنبه آینده «مرگ ماهی» را در نوبت اکران این دوره از جشنواره دارد.

فیلم سینمایی «نزدیک‌تر» به کارگردانی مصطفی احمدی آخرین فیلم ایرانی جشنواره مونترال است که عصر روز چهاردهم شهریور در بخش فیلم‌های اول به روی پرده می‌رود.

البته تمامی فیلم‌های حاضر در جشنواره مونترال در دو نوبت و در روزها و ساعات متفاوت برای تماشاگران اکران می‌شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار