فیلم «محمد رسول الله» ساخته مجید مجیدی، کارگردان بزرگ سینمای ایران، یکی از بزرگترین و پرهزینه‌ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران از 4 شهریور ماه در سالن سینما فرهنگسرای گلستان اکران می شود.

اکران فیلم «محمد رسول الله» در پرده سینما فرهنگسرای گلستانبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرهنگسرای گلستان و مراکز فرهنگی و هنری منطقه هشت؛  این فیلم، پیش از تولد پیامبر اسلام(ص) تا 12سالگی ایشان را در بر می‌گیرد و البته بخش‌های پیش از 50 سالگی پیامبر را نیز به صورت فلاش‌بک نشان می دهد. فیلم «محمد رسول الله (ص)» اولین قدم جدی سینمای ایران در زمینه معرفی پیامبر اعظم (ص) به عنوان پیامبر رحمت و صلح است.

داستان فیلم از اینجا شروع می‌شود که «ابرهه یکی از فرماندهان سپاه حبشه به فرمان پادشاه لشکرکشی می کند تا خانه خدا را از بین ببرد.ابرهه با چندین هزار نفر با اسب و فیل و تجهیزات به سمت مکه می آیند، اما به اراده خداوند در 3 کیلومتری مکه که حریم مکه محسوب می شود، فیل ها قدم از قدم بر نمی دارند و میلیون ها پرنده ابابیل(پرستوهای کوچک) در حالی که سنگ هایی در منقار خود دارند، که این سنگ ها، سنگ هایی از جهنم  بر سر لشکریان ابرهه فرو می ریزد و همه را از بین می برد.

یک ماه بعد از حمله ابرهه، پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص) به دنیا می آید و فیلم دوران جاهلیت و ظلم و ستمی که بر مردم می رود را به تصویر در می آورد و پیامبر که شاهد وقایع تلخ دوران جاهلیت است را تا سن 13 سالگی پیامبر تصدیق می کند.»

از بازیگران این فیلم می‌توان به علیرضا شجاع‌نوری در نقش «عبدالمطلب» پدربزرگ پیامبر(ص)، مهدی پاکدل در نقش «ابوطالب» عموی پیامبر(ص)، پانته‌آ مهدی‌نیا در نقش «فاطمه بنت اسد» همسر ابوطالب، مینا ساداتی در نقش «آمنه» مادر پیامبر(ص)، ساره بیات در نقش «حلیمه» دایه پیامبر(ص)، محسن تنابنده در نقش «ساموئل» تاجر یهودی، داریوش فرهنگ در نقش «ابوسفيان»، رعنا آزادي‌ور در نقش «ام‌جميل» همسر ابولهب، هدایت هاشمی در نقش «حناطه»، نگار عابدی در نقش همسر «حناطه»، حميدرضا تاج‌دولت در نقش «حمزه» عموي پيامبر (ص) و... اشاره کرد. 

مجید مجیدی بازیگر و کارگردان سینما، متولد سال ١٣٣٨ تهران و فارغ التحصیل از دانشکده هنرهای دراماتیک است. او اولین کارگردان ایرانی است که نامزد دریافت جایزه اسکاربرای فیلم «بچه‌های آسمان» در سال 1998 شده است.

فیلم سینمایی محمد(ص) از 4شهریور در سانس‌های 14، 16، 18 و 20 در سینما خانوادگی گلستان اکران می شود.

بهای بلیط در روزهای شنبه و سه شنبه سه هزار تومان و در دیگر روزهای هفته 5 هزار تومان است.
علاقه‌مندان جهت تماشا این فیلم  می توانند به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیش تر با شماره تلفن 7784376 تماس بگیرند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار