سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی عملکرد مناطق با محوریت درآمدزایی در حوزه شهرسازی

بررسی عملکرد مناطق با محوریت درآمدزایی در حوزه شهرسازی با هدف شناخت مسائل و ارائه راهکارهای قانونی در راستای حل مشکلات در این حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پژمان پشمچی زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به حساسیت موضوع درآمدزایی در روند توسعه و پیشرفت شهر و به تبع آن در ارتقاء سطح کیفی زندگی تهرانی ها اظهارکرد: این جلسات بنابر تاکید شهردار تهران؛ در راستای مصوبات ستاد عالی درآمد برنامه ریزی و اجرایی شده  است.

وی افزود: ستاد عالی درآمد سیاست گذاری و برنامه ریزی رویکردهای کلی در حوزه درآمد زایی را مشخص می کند و مباحث جزئی و تفصیلی آن در خلال برگزاری این جلسات با گردش و تبادل نظر بین حوزه های ستادی و مناطق طرح ریزی و اجرایی و برسی می شود.

پشمچی زاده عنوان کرد: موضوع بازدیدهای میدانی و برگزاری جلسات کارشناسی بین ادارات کل تخصصی حوزه معاونت شهرسازی و معماری با مناطق 22 گانه بمنظور بررسی نهایی و دست یابی به راهکارهای اجرایی که نتایج اثربخشی است را در پی خواهد داشت.

 معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: در این جلسات که با حضور مدیران ارشد معاونت امور هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق، سازمان املاک و مستغلات، سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی، ادارات کل حقوقی، مالی و اموال، تشخیص و وصول درآمد این امکان میسر شده است تا موضوعات شهر سازی و معماری با رویکرد درآمد زایی در مناطق به بهترین شکل مورد بررسی و منتج به نتایج مطلوب شود.

وی تاکید کرد: با توجه به موارد مطرح شده در ستاد عالی در آمد و تاکیدات شریفی قائم مقام شهردار تهران برگزاری این جلسات با جدیت تمام در دستور کار این معاونت قرار گرفته است و در این راستا نتایج حاصل از آن در ستاد عالی درآمد به استحضار شهردار تهران و سایر اعضاء خواهد رسید.

معاون شهرسازی ومعماری شهرداری تهران تصریح کرد: مشکلات و مسائل مرتبط با املاک قابل واگذاری و بارگذاری، موارد مربوط به آراء کمیسیون ماده 100 و ماده 5، موارد حقوقی و اجرای احکام، ممیزی ها، تثبیت کاربری ها، نحوه سرمایه گذاری ها در پروژه های مشارکتی و چگونگی وصول مطالبات معوقه شهرداری از جمله مواردی بود که در خلال این جلسات از سوی مناطق مطرح  و مورد بررسی حاضران قرار گرفت.

وی در پایان گفت: ارزنده ترین اندوخته و سرمایه  شهرداری تهران همانا کسب اعتماد، همکاری و مشارکت شهروندان است که دست یابی و حفظ این سرمایه اجتماعی و معنوی در گرو ارائه خالصانه و متعهدانه خدمات در تمامی مجموعه های شهرداری است و انتظار می رود استمرار در افزایش سطوح نقش پذیری مناطق، نوآوری و خلاقیت در طرح ها و برنامه ها، تعهد و تخصص در حوزه منابع انسانی، شناخت منابع و فرصت ها و استفاده بهینه از آن راهگشای و حلال مشکلات باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.