سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

لزوم بازنگری بیمه خشکسالی بخش زراعت امسال شهرستان سمیرم

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم گفت: بخش زراعت شهرستان شامل بیمه خسارت نشده که خواستار پیگیری برای درخواست بیمه بخش زراعت شهرستان هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، احمد تیموری در جلسه شورای اداری شهرستان، برآورد هزینه مورد نیاز برای مقابله با پدیده خشکسالی شهرستان سمیرم را 8 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: چنانچه این مبلغ به صورت کامل محقق شود در حدود 70 درصد مشکلات بخش کشاورزی شهرستان حل می‌شود.

وی با اشاره به تخصیص 2 میلیارد تومان اعتبار در سفر استاندار اصفهان به سمیرم تصریح کرد: این میزان اعتبار برای تامین آب بخش کشاورزی شهرستان تخصیص یافته است که جوابگوی رفع مشکلات بخش کشاورزی شهرستان نیست.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم از تشکیل تیم دستگاه نظارتی در قالب تیم مشاوره‌ای بخش کشاورزی شهرستان خبر داد و افزود: با مکان‌یابی و شناسایی انجام شده توسط این تیم در باغاتی که در معرض شدید خشکسالی شهرستان بودند افزون بر 230 کیلومتر لوله انتقال آب اعلام نیاز شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اعتبار تخصیص یافته به این شهرستان در حد 50 نقطه شهرستان که در حد بحرانی شناسایی شده بودند در حدود 40 کیلومتر کانال‌های آب‌رسانی در سایز‌های مختلف برای ما ابلاغ شد.

تیموری از خریداری در حدود 20 کیلومتر لوله انتقال آب در سایزهای مختلف تا امروز خبر داد و افزود: مزارعی که واجد شرایط بودند و بیشترین مشکل را داشتند توسط کارشناسان شناسایی و قرار است از فردا توسط تیم نظارتی این لوله‌ها در باغات بین نمایندگان مزارع توزیع شود.

وی خاطر نشان کرد: تیم نظارتی شامل نماینده‌های فرماندار، صنف کشاورزی و جهاد کشاورزی در شهرستان سمیرم است.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم همچنین به بحث پمپاژ چشمه بابازرنگ کمّه اشاره کرد و گفت: بخش عمده‌ای از سهم خودیاری این طرح از طرف کشاورزان منطقه تامین شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط بحرانی منطقه لازم است سهم اعتبارات دولتی که مبلغ یک میلیارد تومان از طرف سازمان توسط شخص استاندار ابلاغ شده است این اعتبار تخصیص داده شود تا بتوانیم مشکل آب کمّه را حل کنیم.

این مقام مسئول به خسارات ناشی از خشکسالی در بخش زراعت اشاره کرد و گفت: شهرستان سمیرم با توجه به وضعیت بارندگی امسال( تراکنش بارندگی مطلوب نبود ولی میزان بارندگی به نرمال نزدیک بود) شامل بیمه بخش زراعت معرفی نشده است که خواستار پیگیری برای درخواست بیمه بخش زراعت شهرستان هستیم.

وی از اجرای 172 طرح در حوزه سازمان جهاد کشاورزی استان با سهم سرمایه‌گذاری افزون بر 12 میلیارد تومان در هفته دولت سال قبل تاکنون خبر داد و گفت: سهم شهرستان سمیرم 7 طرح کشاورزی با اعتبار حدود دو میلیارد تومان است که در این طول این هفته افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: بیمه ، خشکسالی ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.