سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکابزنان از سفر آمریکا باز ماندند، رئیس می‌رود

به دلیل نبود چشم اندازی موفق برای رکابزنان تیم ملی، فقط رئیس فدراسیون برای حضور در مجمع سالیانه چمدان سفر بست.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه ها گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  از گوشه و کنار شنیدیم که فدراسیون دوچرخه سواری قصد اعزام رکابزنان به منظور حضور در مسابقات قهرمانی جهان در آمریکا را ندارد. 
 
در خصوص بودجه فدراسیون برای اعزام دوچرخه سواران در جلسه ای گفته شد که بودجه اختصاص داده شده از سوی وزارت ورزش و جوانان به این فدراسیون کافی بوده است اما قصد اعزام تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی در آمریکا را ندارد. 
 
پیگیر این قضیه از فدراسیون شدیم که رئیس فدراسیون دوچرخه گفت: برای اعزام ورزشکاران، علاوه بر کلی هزینه فایده دیگری نخواهد داشت. 
 
رکابزنی مانند حسین عسگری که 20 سال حضور پرافتخار داشته است دلیلی ندارد تا در مسابقه ای شرکت کند که نفعی برای او ندارد. 
 
اما حضور رئیس و دبیر فدراسیون برای تصمیماتی که در جمع سالیانه دوچرخه سواری جهانی برگزار می شود ضروری است و به همین منظور قمری به جمع سالیانه آمریکا می رود تا مسائلی که قبلا مطرح کرده به نتیجه برسد. 
 
** قمری: امتیازات هر مسابقه‌ای برای رکابزنان فایده‌ای ندارد 
 
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: امتیازات هر مسابقه‌ای از جمله مسابقه قهرمانی جهان در آمریکا فایده‌ای جز تقبل هزینه برای رکابزنمان ندارد زیرا آنها سهمیه خود را کسب کرده‌اند.

قمری در خصوص علت شرکت نکردن در مسابقه قهرمانی جهان دوچرخه سواری بیان کرد: هر ساله مسابقات متعددی در سطح جهان برگزار می شود، در جلسه ای که کمیته فنی و فدراسیون برگزار کردند تصمیمی به منظور حضور ورزشکاران جاده در مسابقات قهرمانی جهان نگرفتیم، زیرا در بخش جاده امتیازات رکابزنان متناسب است وقتی کسب سهمیه کرده‌اند، بنابراین نیازی به امتیازات بخش جاده نداریم زیرا فایده ی در رنکینگ‌ها نخواهد داشت. 
 
وی افزود: از طرفی، هنگامی که در بخش جاده سهمیه کسب شده دیگر نیازی به کسب تجربه در این مسابقه برای ورزشکار حرفه ای نیست و اگر یک رکابزن تصمیم بگیرد که در این مسابقات شرکت کند با مشکلات متعددی از جمله کسب روادید و غیره مواجه خواهد شد. 
 
قمری در خصوص سفر خود و دبیر فدراسیون تصریح کرد: بنده به عنوان رئیس فدراسیون دوچرخه سواری ایران در جلساتی که مسائلی در مورد دوچرخه سواری مطرح می شود باید حضور داشته باشم همچنین برای پیشرفت این رشته در مجامع جهانی چند موضوع را مطرح کردیم که شامل حضور 10 نفر از فدراسیون جهانی در این جلسات و عهده داری مسئولیت کمیته تریال آسیا است و پیشنهاداتی در مورد پیشکسوتان دوچرخه سواری در آسیا از سوی ما مطرح شد که مجمع فدراسیون دوچرخه سواری جهانی پس از بررسی نتایج تصمیمات گرفته شده را اعلام خواهد کرد به همین دلیل حضورمان در جلسات ضروری است. 
 
وی در ادامه یادآور شد: از دیگر مسائلی که در این مجمع مطرح شد امتیازات مسابقات قهرمانی بازی های آسیایی است که با توجه به اهمیتش باید امتیازات آن بیشتر از مسابقات آسیایی باشد اما کمتر است که مطرح شدن این مسئله مورد تایید فدراسیون جهانی و تغییر رویه این مساله شد. 
 
قمری در ادامه بیان داشت: همچنین در غرب آسیا فدراسیون جهانی فاقد کمپ بود و این مسئله را پیگیر شدیم که به پیشرفت دوچرخه سواری در ایران کمک شایانی خواهد کرد. 
 
قمری در خصوص حضور در جلسه فدراسیون جهانی آمریکا تاکید کرد: چنانچه روادیدمان آماده شود دوم مهر ماه عازم این سفر خواهیم شد زیرا عقیده ام براین است که وقتی در جایی حضور پیدا کنیم که فایده ای داشته باشد فواید زیادی عایدمان می شود. 
 
بهترین مربی های اروپایی آموزش رکابزنانمان را بر عهده می گیرند 
 
خسرو قمری در خصوص سطح مسابقات viva خاطر نشان کرد: مسابقات جایزه بزرگ سطح بالایی داشت و بهترین رکابزنان در این مسابقات حضور داشتند که انگیزه زیادی به ورزشکاران داد و از سویی اسپانسری که هزینه را تقبل کرده بود برگزاری مسابقه برای او جذابیت فوق العاده‌ای داشت. 
 
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در ادامه به جذب مربی اروپایی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: برای رشته های پیست و جاده با 15 مربی اروپایی مذاکراتی صورت گرفته تا چند روز آینده پس از بررسی آنها بهترین مربی را برای تیم ها در رشته های مختلف انتخاب می کنیم.
 
وی اظهار داشت: مسابقات لیگ دوچرخه سواری را پایان مهر ماه خواهیم داشت و تا دی ماه رکابزنان را به منظور حضور در مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب خواهیم کرد. 
 
گزارش از الهه طائمه 
 
انتهای پیام/ 
 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.