سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «پانسیون دختران»

«پانسیون دختران» اولین فیلم سینمایی ایرانی است که همه عوامل و بازیگران آن خانم هستند.

مریم ابراهیم‌وند تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «پانسیون دختران» در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: فیلم «پانسیون دختران» اولین فیلم سینمایی ایران است که برای اولین بار همه عوامل و بازیگران این پروژه خانم هستند و بدون حضور حتی یک مرد ساخته شده است. جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ساخت «پانسیون دختران» حمایت‌های بسیاری کردند و این فیلم را کار بسیار ارزنده‌ای دانسته‌اند و از محتوای فیلم و کل پروژه استقبال کردند.

وی افزود: تدوین و صداگذاری «پانسیون دختران» به اتمام رسیده است و برای بازبینی و اخذ پروانه ارسال شده است.

ابراهیم‌وند در خصوص ساخت «پانسیون دختران» بدون همکاری آقایان گفت: همکاری با خانم‌ها خصوصاً در صنف سینما، زمانی که بخواهیم برای عوامل فنی از خانم‌ها استفاده کنیم، کار سختی است. به دلیل اینکه یک سری از کارها واقعاً مردانه هستند، چه در بخش صدا، چه فیلمبرداری و چه تدارکات که یک سری کارهای ریزه‌کاری دارد که سخت است. با این حال همچنان سعی کردیم از خانم‌ها استفاده کنیم، به همین خاطر خیلی سخت بود ولی خیلی شیرین هم بود. به دلیل اینکه همه عوامل با هم احساس راحتی می‌کردند و خیلی دوستانه در کنار هم بدون هیچ‌گونه حواشی «پانسیون دختران» را به اتمام رساندیم.

وی افزود: در حال حاضر با دختران جوانی مواجهیم که از شهرستان برای تحصیل و کار به تهران می‌آیند و ترجیح می‌دهند در پانسیون زندگی کنند. برای ساخت «پانسیون دختران» تحقیقات بسیاری کردم و با خانم‌هایی که در این شرایط زندگی می‌کردند صحبت کردم و نهایتا توانستیم در سینمایی «پانسیون دختران» به این موضوع بپردازیم.

وی در مورد حضور خانم‌ها در جامعه افزود: در جامعه امروزی، اگر یک خانم بخواهد کار کند، حتماً باید یک پشتیبان داشته باشد. به دلیل اینکه خانم‌ها بسیار آسیب‌پذیر هستند و باید کسی همراهشان باشد و کمکشان کند. چه در صنف سینما، چه در خارج از صنف سینما باید افرادی حضور داشته باشند که در راستای اهدافشان کمکشان کند.

گفتنی است؛ طرح اولیه «پانسیون دختران» از مریم سعادت‌پور است و مژده شبان و فرناز امینی نویسندگان این اثر هستند. در «پانسیون دختران» سودابه بیضایی، ملیکا شریفی‌نیا، سحر قریشی، شیوا خنیاگر، ثریا قاسمی، سولماز حصاری و حدیثه تهرانی ایفای نقش کرده‌اند.

لازم به ذکر است؛ «پانسیون دختران» اولین تجربه مریم ابراهیم‌وند در مقام کارگردانی است. وی پیش از این تهیه‌کنندگی چندین فیلم رسانه خانگی «ما تنهاییم»، «10 روز پایانی»، «عشق ساندویچ» و مجری طرح «دوقلوها» را بر عهده داشته است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.