سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساداتیان: استرالیا وظیفه دارد از مهاجرینی که در خاک این کشور هستند، حمایت کند

یک کارشناس سیاست خارجی پیرامون حادثه اتفاق افتاده برای یک ایرانی در کمپ مهاجرین غیرقانونی استرالیا گفت: این کشور وظیفه دارد از مهاجرینی که در خاک این کشور هستند، حمایت کند.

سیدجلال ساداتیان، کارشناس سیاست خارجی و دیپلمات سابق ایران در لندن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد حادثه اتفاق افتاده برای یک دختر ایرانی در کمپ مهاجرین غیرقانونی در کشور استرالیا اظهار داشت: استرالیا همیشه مدعی دفاع از حقوق بشر بوده است و از این جهت تعهدات بیشتری در این زمینه دارد. این کشور به دلیل وظیفه‌ای که دارد و کمپی که برای مهاجرین تأسیس کرده، باید از مهاجرینی که در آن کمپ اقامت می‌کنند، حمایت کند.
 
ساداتیان پیرامون وظیفه استرالیا در قبال این قبیل جنایات افزود: اگر بعد از این حادثه استرالیا این جنایت را محکوم و با خاطیان برخورد نکرده باشد، باید در این زمینه پاسخگو باشد. البته در پیشگیری از این حادثه نمی‌توان استرالیا را صددرصد در این قضیه مقصر دانست، چرا که شاید دولت‌ها از همه امکاناتی برخوردار نباشد که بتوانند جلوی این قبیل جنایات را در تمام نقاط کشورشان بگیرند.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که هر فردی، اعم از این که شهروند آن کشور باشد یا خیر، مورد تجاوز یا هر جنایت دیگری قرار بگیرد، از آنجایی که در داخل خاک آن کشور است، آن کشور می‌تواند در آن موضوع اعلام حاکمیت کند. آنجا تحت پوشش سیستم قضایی و سیستم امنیتی استرالیاست و قطعاً باید دولت این کشور حمایت کند و در صورتی که این کار را نکند، ایراد به آن وارد است.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.