ساداتیان در گفتگو با باشگاه خبر نگاران جوان:

نقاط اشتراک دو رژیم صهیونیستی و آل سعود آنها را به انزوا می‌کشاند

دیپلمات سابق ایران در لندن گفت: توافق هسته‌ای امضاء شده بین ایران و قدرت‌های غربی این فرصت را در برابر اسرائیل قرار داد در نقطه مشترک با عربستان که از سیاست‌های باز غرب در برابر دشمن آنها یعنی ایران خشمگین است، یکی شوند.

مخالفت با ایران نقطه اشتراک رژیم صهیونیستی و عربستان" سادتیان "در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  با اشاره به اینکه پیشرفت‌های هسته‌ای ایران اظهار داشت: این پیشرفت‌ها و گسترش نفوذ ایران در منطقه و جهان خشم مخالفان را برانگیخته و باعث نزدیکیه انها به هم شده است.

وی ادامه داد: با توجه به هزینه‌های بسیار عربستان و معرفی خود به عنوان مجری و مبلغ اسلام و اجراکننده مناسک حج، انتظار نفوذ بیشتری در جهان اسلام را دارد و ایران را به عنوان مبلغ شیعه در تقابل با خود می‌داند، زیرا بدون این هزینه‌های سنگین روز به روز بر پیشرفت و نفوذش افزوده می‌شود.

دیپلمات سابق ایران در لندن تاکید کرد: عربستان برای متوقف کردن ایران و مقابله با گسترش شیعه به سمت تشکیل و حمایت از گروه‌های تندرو و تروریستی مانند القاعده، طالبان و داعش رفت، اما با این مسائل هم نتوانست نفوذ خود را در جهان اسلام بیشتر کند، بلکه باعث تبلیغات عکس برای آنها و زیر سوال رفتن اعتبار و حیثیت‌شان شده است.

ساداتیان تاکید کرد: گسترش نفوذ ایران و حمایت از محور مقاومت فشار را بر اسرائیل افزایش می‌دهدو عمین امر باعث شده تا اسرائیل ایران را به عنوان بزرگترین دشمن و خطری برای خود تصور کند و تمام تلاش را برای منزوی و متوقف کردن ایران بکار ببرد.

وی ترس از انزوا برای عربستان و اسرائیل را از عوامل نزدیکی آنها به همدیگر دانست و تصریح کرد: توافق هسته‌ای امضاء شده بین ایران و قدرت‌های غربی این فرصت را در برابر اسرائیل قرار داد در نقطه مشترک با عربستان که از سیاست‌های باز غرب در برابر دشمن آنها یعنی ایران خشمگین است، یکی شوند.

دیپلمات سابق ایران در لندن در پایان خاطرنشان کرد: علی‌رغم این نقاط اشتراک اما حوزه عملکرد آنها با هم متفاوت است و هرکدام هدف خاصی را در سیاست خارجی دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار