سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهدوی: با سهمیه المپیک برگردیم، باید مجسمه طلا از تیم بسازند

پاسور تیم ملی والیبال ایران با بیان این مطلب که کار سختی پیش روی تیم ملی در مسابقات ژاپن است، تصریح کرد: اگر بتوانیم در ژاپن سهیه المپیک را بدست آوریم باید مجسمه طلا از تیم ملی ساخت.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان مهدی مهدوی ، پاسور دوم تیم ملی والیبال ایران در آستانه اعزام تیم ملی والیبال ایران به رقابت های چهارجانبه واگنر لهستان به تضریح وضعیت تیم ملی پرداخت و از دشوار بودن راه ایران در مسابقات جام جهانی سخن گفت.

**20 روز استراحت برای ملی پوشان پس از لیگ جهانی تیم را از شرایط ایده آل دور نکرده است؟

 به این استراحت نیاز داشتیم اما زمان برد تا بتوانیم به شرایط ایده آل بدنی برسیم و هماهنگی خود را به دست آوریم. در ادامه با حضور در رقابت های تدارکاتی که لازمه تکمیل روند آماده سازی تیم است شرایط بهتر هم خواهد شد. 

** به نظر شما دیدارهای تدارکاتی در روند آماده سازی تیم چقدر موثر خواهد بود؟

برگزاری رقابت های تدارکاتی بسیار موثر خواهد بود،‌ تجربه نشان داده است که تیم ملی ایران همیشه در مسابقاتی که بازی های تدارکاتی بیشتری قبل از آن  برگزار کرده است  عملکرد موفق تری داشته است به همین دلیل به اعتقاد من تعداد مسابقاتی که در نظر گرفته شده است خوب است و می تواند در کسب نتایج بهتر به تیم ملی کمک کند.

** چرا تیم ملی ایران معمولا مسابقات مهم را بد استارت می زند؟ 

 متاسفانه این اتفاق چند بار برای ایران افتاده است به خصوص در لیگ جهانی. با این حال تیم ایران نشان داده با یک جرقه نمایش بهتری از خود نشان می دهد. این بار هم در جام جهانی نخستین بازی با آرژانتین است و انگیزه بازیکنان برای پیروزی زیاد است. 

** دلیل انگیزه بازیکنان مقابل آرژانتین چیست؟

بازیکنان از این جهت انگیزه بالایی در دیدار با آرژانتین دارند زیرا هدایت این تیم بر عهده ولاسکو است و شاگردان سابق این مربی تلاش خواهند کرد که توانمندی خود و والیبال ایران را بار دیگر به ولاسکو نشان دهند. از طرفی به اعتقاد من پیروزی مقابل آرژانتین در گام نخست به خودباوری بازیکنان کمک خواهد کرد و سبب می شود جرفه لازم در تیم خورده شود.

**شما دومین حضور خود در جام جهانی را تجربه می کنید. چطور پیش بینی می کنید؟ 

نحوه برگزاری رقابت ها خاص است و البته سختی های زیادی هم دارد. تعداد مسابقات زیاد است و تیم ها باید مدام مسابقه بدهند و در شرایط ایده آل قرار  بگیرند. هر چند این اتفاق خواسته یا ناخواسته به خستگی بازیکنان و برخی مصدومیت ها منجر خواهد شد. با این حال همه تیم ها شرایط یکسانی دارند و تیمی در نهایت به موفقیت می رسد که علاوه بر آمادگی بالا از لحاظ فنی آمادگی بدنی خوبی هم داشته باشد و بتواند شرایط سخت مسابقات را تحمل کند. 

**چگونه می توان این موضوع را مدیریت کرد ؟

امیدوارم برنامه ریزی در تیم ایران به نحوی باشد که بازی به همه بازیکنان برسد و خستگی ناشی از فشردگی این پیکارها بین همه بازیکنان پخش شود تا تیم از نظر بدنی کم نیاورد. با توجه به این که همه بازی ها سخت نیست و حریفان از سطح یکسانی برخوردار نیستند این اتفاق امکان پذیر است.

**از احتمال راهیابی مستقیم ایران به المپیک از طریق جام جهانی بگویید.
این که بخواهیم چنین انتظاری از این مسابقات داشته باشیم خیلی خوشبینانه است. نباید فراموش کرد که همه تیم های بزرگ دنیا به جز برزیل که میزبان رقابت های المپیک 2016 است به جام جهانی می آیند تا کسب سهمیه کنند و این کار را سخت خواهد کرد.

**پس هدف شما از حضور در این مسابقات چیست؟
 هدف اصلی ما حضور در جمع چهار تیم نهایی رقابت هاست. ولی اول و دوم شدن سخت و خوشبینانه است. اگر بخواهیم واقع گرا بشیم باید اعتراف کنیم که سخت است. اگر بتوانیم از طریق این مسابقات به جام جهانی برویم باید مجسمه تیم ملی را طلا گرفت.

**نظر شما درباره عملکرد فعلی تیم نوجوانان در رقابت های جهانی چیست؟

 امیدوارم که بازیکنان ایران در این مسابقات نتیجه بگیرند و بعد از پایان این رقابت ها بازیکنان را رها نکنند. نباید بین حضور آن ها در تیم نوجوانان و فعالیت های بعدی شان فاصله زمانی یا وقفه طولانی اتفاق بیفتد. اگر برنامه ریزی روی این تیم ادامه پیدا کند قطعا پتانسیل این را دارند که نسل طلایی دیگری در والیبال ایران باشند.نوجوانان فعلی بسیار پایه ای کار کرده است و محمد وکیلی و دیگر اعضای کادر فنی زحمت زیادی برای این تیم کشیده اند. حضور آن ها در لیگ برتر فصل گذشته هم به بالا رفتن تجربه آن ها کمک کرده است.

**پس شما به این نوجوانان امیدوارید؟

خوشبختانه شرایط نسبت به قبل تغییر کرده است. زمانی که من در رده نوجوانان کار می کردم عضو تیم پرسپولیس تهران بود و شاید در هر بازی می توانستم 5 یا 6 پوئن به میدان بروم اما این تیم یک فصل کامل برابر بهترین ستاره های والیبال ایران به میدان رفت. مهم ترین فاکتور آن ها این است که صغر سن ندارند و واقعا در رده نوجوانان هستند از نطر فیزیک بدنی هم شرایط ایده آلی برای تبدیل شدن به یک والیبالیست درجه یک دارند.

**امسال در کدام تیم به میدان خواهید رفت؟

دو.ست داشتم بعد از چند سال در تیم تهرانی به میدان بروم و با پیشنهاد تیم بانک سرمایه تصمیم گرفتم این فصل در خدمت این تیم باشم. البته پس از قطعی شدن حضور تیم ثامن این تیم هم با من صحبت کردند اما من قصد داشتم در تهران باشم.

**مصطفی کارخانه باز هم ستاره های والیبال را به خدمت گرفته است، نگران نیستید که بانک سرمایه هم به سرنوشت باریج اسانس دچار شود؟

در سالی که تیم باریج اسانس یا هدایت کارخانه در لیگ حاضر بود من هم در کاشان بودم. به اعتقاد من  دلیل اصلی ناکامی تیم باریج اسانس در آن فصل عدم برنامه ریزی صحیح در نحوه برگزاری لیگ  بود. ما تیم اول مسابقات شدیم اما در پلی آف با تیم هشتم بازی کردیم. آن سال کاملا به ناحق حذف شدیم. آسیب دیدگی هایی هم در مرحله پلی آف گریبانگیر تیممان شد. امیدوارم امسال بدشانسی نیاوریم و با تیم بانک سرمایه نتیجه بگیریم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.