سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

اهدای اشیای تاریخی با قدمت چند هزار ساله به موزه نمین

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نمین گفت: 37 قلم اشیای تاریخی با قدمت چند هزار ساله به موزه نمین اهدا شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛  منوچهر نوروزوند اظهار کرد: دوستداران میراث فرهنگی شهر نمین 37 قلم اشیا و سند تاریخی خود را با قدمت چند هزار ساله به موزه این شهرستان اهدا کردند.

وی گفت: سه تن از دوستداران میراث فرهنگی با اهدای اشیا و اسناد تاریخی خود به موزه شهرستان نمین نشان دادند که به تاریخ و فرهنگ تمدنی خود می‌بالند و احترام می‌گذارند.

نوروزوند افزود: این اشیا و اسناد تاریخی توسط چند شهروند دوستدار میراث فرهنگی به تعداد 37 قلم از جنس مفرغ و آلیاژ فلزی دیگر شامل دستبند، پلاک، خلخال، پیکان، دهنه اسب متعلق به دوران مفرغ با قدمت چند هزار ساله، یک سند به عنوان حکم کدخدایی روستا متعلق به دوره قاجار و یک تابلو عکس قدیمی از رجال نمین برای نمایش به موزه شهر نمین اهدا کردند.

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نمین بیان کرد: امیدواریم تخریب‌کنندگان آثار تاریخی این‌گونه رفتار را سرمشق قرار داده و آگاهی لازم در این زمینه را کسب کنند تا از نابودی مواریث فرهنگی، تاریخی جلوگیری و موجب اعتلا فرهنگ و تاریخ خود باشند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.