سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امامی: ورود تکنولوژی‌های جدید، خودروهای کنونی را از چرخه رقابت خارج می‌کند

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت گفت: با ورود تکنولوژی‌های جدید خودروهای کنونی از چرخه رقابت خارج می‌شوند زیرا خودروی داخلی توان رقابت‌پذیری ندارد.

"عیسی امامی" عضو ناظر مجلس در شورای رقابت در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه با ورود تکنولوژی‌های جدید خودروهای کنونی از چرخه رقابت خارج می‌شوند، اظهار داشت: خودروهای داخلی با قیمت‌ بالا، شرایط رقابت‌پذیری نداشته و مردم تمایلی به استفاده از این خودروها را ندارند. 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه قیمت خودروهای داخلی به دلیل وجود تعرفه و حمایت از صنعت تولید خودروی داخلی بالاست، افزود: متأسفانه سالیان طولانی تعرفه‌ها تنها منبع درآمد برای دولت شد اما صنعت خودروسازی کشور نتوانست از این تعرفه‌ها برای ارتقای خود استفاده کند. 

وی صنعت خودروی داخلی را متعلق به دهه شصت دانست و تاکید کرد: ما به سرمایه‌گذاری‌های جدید در بخش صنعت خودرو علاقمند هستیم، البته سرمایه‌گذاری توأم با انتقال تکنولوژی و فناوری که بتواند موجب ارتقای صنعت خودروی ملی شود. 

امامی اظهار کرد: البته ایران علاقمند به همکاری با شرکت فولکس است که در زمان تحریم‌ها هم این بحث مطرح شد و ما با فرانسه، کره جنوبی و چند کشور دیگر وارد مذاکره شدیم اما اکنون باید دید کدامیک از این کشورها شرایط مناسبی را برای ما فراهم می‌کنند. 

نماینده گرگان و آق‌قلا با اشاره به اینکه اکنون چینی‌ها خودروهای باکیفت‌تر خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند: گفت: این بدلیل توانایی پایین داخلی است. 

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت بر قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت تاکید کرد و خاطرنشان کرد: ذیل قانون سیاست‌های کلی اصل 44 به این موضوع اشاره شده است.

امامی خاطرنشان کرد: وزارت صنعت به دلیل پیر بودن و با این تفکر که سلب اختیار شده و نفوذ و سهم کمتری از صنعت خودرو خواهد داشت، زیر بار این مسئله نمی‌رود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.