سخنگوی کمیسیون حقوقی قضايي مجلس گفت: دیوان عدالت اداری نمی‌تواند در مورد صلاحیت پلیس در تنظیم اسناد نقل و انتقال خودرو اظهار نظر کند، چراکه طبق قانون این امر بر عهده دفاتر اسناد رسمی است و دیوان عدالت صلاحیت اظهار نظر در خصوص مصوبه‌ای که در مجلس به تصویب رسیده است را ندارد.

"محمدعلی اسفنانی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انتقال سند خودرو به دیوان عدالت اداری گفت: دیوان عدالت اداری نمی‌تواند در مورد صلاحیت پلیس در تنظیم اسناد نقل و انتقال خودرو اظهار نظر کند، چرا که طبق قانون این امر بر عهده دفاتر اسناد رسمی است و دیوان عدالت صلاحیت اظهار نظر در خصوص مصوبه‌ای که در مجلس به تصویب رسیده است را ندارد.
 
سخنگوي کمیسیون قضايي مجلس در مورد اظهارنظر دیوان عدالت اداری به نفع پلیس، گفت: به نظر نمی‌رسد دیوان عدالت اداری با توجه به تکالیف قانونی خود در تعیین این امر  وظيفه‌ای را بر عهده داشته باشد و تفسیر قانون مصوب در مجلس نیز بر عهده مجلس شورای اسلامی است و در صورتی که این مورد در قانون اساسی ذکر شده باشد، تفسیر آن با شورای نگهبان است، لذا دیوان نمی‌تواند در این زمینه اظهارنظر کند.
 
اسفنانی در پایان خاطر‌نشان کرد: باید از طریق استفساریه از مجلس و یا تنظیم لایحه در قالب لوایح دولتی بحث تنظیم سند مالکیت خودرو از مجلس درخواست شود.

گفتنی است؛‌ رئیس دستگاه قضا چندی پیش تنظيم اسناد و نقل و انتقال خودرو را صرفا در صلاحيت دفاتر اسناد رسمي دانست و تاکید کرد دستگاه ديگری حق ورود به اين حوزه را ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار