سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

برگزاری کنگره بین المللی استاد شهریار در تبریز

دبیر علمی کنگره بین المللی استاد شهریار گفت: کنگره بین المللی استاد شهریار 25 شهریور ماه و به مدت دو روز در تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اقبالی امروز در نشست خبری با بیان اینکه این کنگره امسال با محوریت تفکر دینی و انقلابی شهریار برگزار می شود گفت: رئیس این کنگره شخص استاندار آذربایجان شرقی است و امام جمعه تبریز نیز مسئول ارشد هماهنگی این کنگره خواهد بود تا هماهنگی لازم میان مسئولان اجرایی به صورت کامل انجام شود.

وی عنوان کرد: در این جشنواره علاوه بر شعرای داخلی میهمانان ویژه از کشورهای خارجی نیز حضور دارند و جشنواره به مدت دو روز در 25 و 26 شهریور برگزار خواهد شد.

دبیر علمی کنگره بین المللی استاد شهریار خبر داد: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا دهم شهریور ماه تمدید شده است.

وی افزود: از حوزه خوارزم و تاجیکستان و افغانستان شعرای بزرگی در جشنواره حضور خواهند یافت و در بخش شعر ترکی نیز تاثیر استاد شهریار در شعر حوزه قفقاز به صورت ویژه بررسی می شود.

اقبالی یادآور شد: استاد شهریار در شعرای ارسالی به شعرای قفقاز به مسائل دینی و اسلامی توجه خاصی نشان می داده و این در حالی بود که مردم آن مناطق در آن دوران خاص دچار اختلال هویتی شده بودند.

وی گفت: استاد قزوه از شعرای برجسته در این جشنواره حضور دارند از شعرای بزرگ تاجیکستان و آذربایجان نیز در این کنگره حضور خواهند داشت.
 
انتهای پیام/گ

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.