مدير كل ورزش و جوانان آذربايجان‌شرقي گفت:كميته ويژه ورزش قهرماني در آذربايجانشرقي تشكيل مي شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ اسبقیان درنشست كميته ويژه ورزش قهرماني افزود: این استان به لحاظ ظرفیت های ورزش قهرمانی بسیار غنی است که بالفعل شدن آنها نیازمند توجه جدی به استعدادیابی است و با استعدادیابی می توان در توسعه ورزش قهرمانی موفق شود.

اسبقیان تصریح کرد: آذربایجانشرقی در روند حرکتی 5 ساله توانسته است از جایگاه بیست و هشتمی به جایگاه نخستی در سال 92 و در عملکرد سال 93 جز 3 استان برتر کشور قرار گیرد و این در حالی است که ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در سال 1393 در بخشهای وزارتی ، حقوقی ، جوانان ، فرهنگی ، آموزش و تحقیقات ، ورش همگانی ، ورزش روستایی در رتبه نخست کشور بایستد و در عملکرد ساخت و سازها و توسعه فضاهای ورزشی در استان در رده سومی قرار گیرد.

وی از آذربایجان شرقی به عنوان معدن استعدادهای ورزشی و سرزمین حاصل خیز ورزش قهرمانی برای کشور نام برد و با تاکید بر توجه هیات های ورزشی پایه به اجرای طرح بزرگ استعدادیابی استان افزود:  همواره در ورزش استان جاری است و استعدادیابی مهمترین مقوله ورزش استان برای موفقیت و کسب مدال در المپیک برزیل و بازی های آسیایی جاکارتاست و انتظار داریم شعار «قهرمان متولد شده و ما باید ستارگان و استعدادها را پرورش دهیم» مورد توجه نهادهای مربوطه بویژه در ورزش پایه مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی حضور قدرتمند در المپیک ۲۰۱۶ برزیل و کسب دو مدال از این رقابت ها را از سیاست های اصلی این اداره کل عنوان و تصریح کرد: استعدادیابی و تولید و معرفی قهرمانان جدید به ورزش کشور و جهان نیز از اولویت اداره و هیات های ورزشی است که در کنار آن انجام برنامه های فرهنگی برای پرورش قهرمانانی با اخلاق اسلامی، انقلابی و با روحیه بسیجی مورد توجه است.

وی همچنین توجه به ورزش بانوان را از دیگر رویکردهای مجموعه تحت مدیریت خود برای سال جاری دانست و افزود: تمام این سیاست ها و برنامه ریزی ها نیازمند همراهی و همکاری هیات های ورزشی استان است و با توجه به تبعات منفی عدم تحقق این برنامه ریزی ها به ورزش استان، باید توسعه ورزش همگانی برای هدایت و نظارت ورزش حرفه ای و تاكيد مقام معظم رهبري برمعنويت در ورزش و توسعه ورزش همگانی مورد توجه جدی هیات های ورزشی قرار گیرد.

وی افزود : هفته دولت یادآور فداکاری های فرزندان خادم و گرانقدر انقلاب و احیا کننده روزهای پرشور خدمتگزاری شهیدان رجایی و باهنر است.

وی اظهار داشت: هفته دولت، هفته نمایش خدمات و خدمتگزاری دولت به ولی نعمتان انقلاب و مردم است.

سید محمد شروین اسبقیان افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری هفته دولت، فرصت مغتنمی است تا مردم با نتایج تلاش های بخشی از مجموعه نظام اسلامی بیشتر آشنا شوند و قطعا نتایج این تلاشها همواره باعث یاس و ناامیدی دشمنان نظام و اسلام خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی با بیان اینکه امسال در ھفته دولت بر اساس دستورات وزیر ورزش و جوانان پربار خواهد بود افزود : برنامه ها محتوای اجتماعی ، جامعه محور ، تعاملی ، برجسته سازی موفقیتها ، ملموس کردن موفقیت ها ، تجدید روحیه امید و نشاط ، آینده گری و اعلام موفقیتهای بخش جوانان و ورزش و چشم انداز ورزش و جوانان استان استوار خواهد بود.

وی خاطر نشان ساخت: اداره کل ورزش و جوانان استان در تلاش است با برگزاری مسابقات ورزشی ضمن ایجاد نشاط و شادابی در بین جوانان، امید و انگیزه را دربین آن ھا ایجاد کند.

اسبقیان ھفته دولت را مهمترین زمان برای نشان دستاوردها و اقدامات به افکار عمومی و نتیجه اقدامات مجریان امر در این خصوص برای مردم دانست و اظھار کرد: زمانی می توان امید را در جامعه به وجود آورد که مسئولان با ارائه خدمات خود به مردم موجبات آرامش آن ھا را فراھم کنندو این موضوع باید در اولویت قرار بگیرد .

وی ادامه داد: این ھفته می تواند بھترین زمان برای نمایش توانمندی ھا و اقدامات انجام شده در حوزه ورزش استان باشد وبه ھمین دلیل مدیران ادارات استانی باید درارائه عملکرد دقیق خود بکوشند تامردم وبه ویژه جوانان بااقدامات صورت گرفته دراین حوزه آشناشوند.

اسبقیان با تاکید بر اطلاع رسانی خدمت نظام اسلامی و مقایسه توسعه صورت گرفته طی سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: متولی اصلی برگزاری برنامه های ایام هفته دولت خود مردم هستند و به همین دلیل باید آنها را مشارکت داد.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی با بیان اینکه هفته دولت یادآور فداکاری‏های فرزندان پاک‌نهاد و گران‌قدر انقلاب و احیا کننده روزهای پرشور خدمتگزاری و شهیدان بزرگ، رجایی و باهنر است، گفت: برخورداری از پشتوانه عظیم مردمی یکی از مهم ترین ویژگی‏های دولت های جمهوری اسلامی است.

اسبقیان در پایان تصریح کرد : در هفته دولت برنامه فرهنگی ورزشی از قبل برگزاری رقابتهای مختلف کشوری و استانی و همایشهای بزرگ ورزش همگانی در سطح استان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.