سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت توجه به استعدادهای دانش آموزان

یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که در جهت استعداد‌یابی دانش آموزان به شدت مورد توجه است گسترش و توسعه طرح ملی شهاب است.

محمد نستوه معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفت و گو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص یکی از مهم ترین طرح‌های در دست اجرا در سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: یکی از مهم ترین برنامه‌ها طرح ملی شهاب است که با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر انجام می شود.

وی در ادامه افزود: در سال تحصیلی گذشته 128 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند که از این میان تعدادی دانش آموز با استعداد برتر وجود دارند.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان بیان کرد: برای اجرای این طرح که در سال گذشته در 32 منطقه انجام شد با حضور 4800 آموزگار و 9000 مسئول اجرایی تحت پوشش قرار گرفت.
گفتنی است این طرح 1 سال در 64 منطقه کشور اجرا می‌شود.

نستوه خاطر نشان کرد: بعد از امر شناسایی، مسئله هدایت را پیگیری می‌کنیم و به این ترتیب طی مدت دو الی سه سال حمایت از استعدادهای برتر در بستر‌های مناسب آن نظیر مراکز رشد و فناوری و بنیاد حمایت از نخبگان انجام می‌شود.

نستوه در ادامه در خصوص سایر برنامه‌هایی که سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان پیش رو دارد، گفت: برنامه‌های متعددی نظیر برگزاری جشنواره خوار‌زمی، المپیاد‌های علمی و آزمون ورودی مدارس تیز‌هوشان در دستور کار این سازمان خواهد بود.

وی درباره آزمون ورودی مدارس تیز‌هوشان تصریح کرد: تلاش بر این است تا این آزمون همانند دو سال گذ‌شته در سطح ملی انجام شود و با استفاده از استانداردها نگاه به پذیرش دانش آموزان با دقت بیشتری انجام شود.

نستوه در پایان با اشاره به پرورش و هدایت استعدادهای برتر و با نگاهی ویژه در طی سال‌های آتی خاطر نشان کرد: مهم ترین طرح در جهت استعداد یابی دانش آموزان طرح ملی شهاب است که در جهت گسترش آن اقدامات ویژه انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.