سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرضیه برومند در کنار پیشکسوتان هنرمند...

مرضیه برومند پیشکسوتانی مثل داوود رشیدی، علی نصیریان و جمشید مشایخی را ستایش می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیشکسوتان سینما به بوته فراموشی سپرده شده‌اند و کمتر حالی از آن‌ها پرسیده می‌شود. شاید این دوره، عصر فراموشی بزرگان باشد و مسئولان و عوامل سینما، بازیگران ارزنده و هنرمندان قدیمی را فراموش کرده‌اند.

در این رابطه مرضیه برومند،‌ کارگردان سینما و تلویزیون، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مسئله‌ای که امروز برای هنرمندان مهم است، بحث بیمه آنها‌ست که این عزیزان با این مشکل روبرو هستند. از قرار معلوم، پس از گذشت چند سال و بحث‌های گوناگون، به تازگی بیمه تکمیلی شده‌اند. اما باز هم شرایط، مطلوب نیست.

کارگردان فیلم «شهر موشها»، در ادامه در مورد نگاه مسئولان به هنرمندان پیشکسوت گفت: البته نباید از این مسئله گذشت که مسئولان در این چند سال، نسبت به هنرمندان لطف داشته‌اند و تا حد ممکن به مشکلات زندگی آن‌ها رسیدگی کرده‌اند.

این کارگردان با سابقه سینما در مورد میزان حقوقی که بیمه‌های اجتماعی به هنرمندان پیشکسوت می‌دهند، ادامه داد: این میزان حقوق، زندگی یک انسان عادی در جامعه را تأمین نمی‌کند، چه برسد به یک هنرمند. مسئولیت اجتماعی هنرمندان زیاد است و توقع مردم از هنرمند پیشکسوت خیلی بیشتر از سایرین است. آن‌ها به طور دائم با مردم در ارتباط هستند. ارتباط مستمر با مردم، مخارج خاص خود را دارد.

او در تشریح وظایف یک هنرمند به هنگام جوانی اظهار داشت: هنرمند در جوانی باید به فکر ایام پیری خود باشد و یک هنرمند همواره باید قناعت را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهد.

برومند در مورد درآمد مالی هنرمندان در گذشته و امروز، این طور پاسخ داد: هنر پیشه‌های جدید معمولاً صاحب رستوران، فروشگاه و کافی‌شاپ هستند و یا امتیاز شرکت‌های معتبر را در اختیار دارند. اما در گذشته هیچ‌گاه این طور نبود و بازیگران گذشته این رفتار را دور از شأن خود می‌دیدند.

کارگردان سریال «هتل»، در جملاتی به ستایش بازیگران قدیمی مثل داود رشیدی، جمشید مشایخی، علی نصیریان پرداخت و خاطرنشان کرد: بازیگران نسل قبل هرگز دنبال رستوران داری و شغل دوم نبودند و فقط ذهنشان معطوف به بازیگری بود. رفتار این عزیزان برای من قابل ستایش است.

این کارگردان که در حوزه کودک و نوجوان کارهای قابل قبولی در کارنامه خود دارد، در پاسخ به این سؤال که «چرا هنرمندان پیشکسوت در کشور ما مهجورند؟» این طور پاسخ داد: این مشکل فقط در سینمای کشور ما نیست و بازنشستگان در تمام زمینه‌ها و مشاغل مهجور‌ند  و کمتر به سراغ آن‌ها می‌روند.

هنگامی که به برومند گفته شد «شاید دغدغه بازیگران پیشکسوت فقط موضوع مالی نباشد و آن‌ها نیاز به توجه و مهر و محبت بیشتر دارند»، به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: من این صحبت ها را قبول ندارم که باید به هنرمندان به شکل انسان‌های نیازمند عاطفه نگاه کرد. باید جایگاه هنرمند پیشکسوت در جامعه به عنوان کسی که روزی موجب ارتقای سطح هنر در کشور بوده است، حفظ شود و فقط همین نگاه جایز است.

برومند در انتها برای تمام هنرمندان پیشکسوت آرزوی سلامتی کرد و جای هنرمندان ارزنده‌ای همچون مرحوم سروش خلیلی و مرحوم کسبیان را در میان هنرمندان خالی دانست.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.