سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران اسنادی را در چارچوب نقشه راه در اختیار آژانس قرار داد

وال استریت ژورنال گزارش داد ایران اطلاعات جدیدی را درباره فعالیت‌های هسته‌ای گذشته‌اش به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وال استریت ژورنال، ایران به تازگی اطلاعات جدیدی را درباره فعالیت‌های هسته‌ای گذشته خود در اختیار بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار داده است. 

آژانس بین‌المللی انرزی اتمی امروز (شنبه) با اعلام این خبر، جزئیات بیشتری را درباره اینکه این اطلاعات تا چه میزان موجب شفاف‌سازی فعالیت‌های هسته‌ای ایران شده است، ارائه نکرد. ‎

آمریکا و بیشتر کشورهای غربی ادعا می‌کنند ایران تا قبل از سال 2013 (1392) به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای بوده است. این مسئله دلیل اصلی اختلاف دولت آمریکا و کنگره بر سر توافق هسته‌ای عنوان شده است. 

نمایندگان کنگره، که قرار است 17 سپتامبر (26 شهریور) رأی خود را درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اعلام کنند، مدعی شده‌اند توافق حاصل شده ایران را برای شفاف‌سازی فعالیت‌های هسته‌ای خود در گذشته ملزم نمی‌کند. 

منتقدان می‌گویند این اطلاعات برای تخمین مدت زمان دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در صورت نقض توافق، ضروری است. 

دولت اوباما مدعی است با منوط کردن لغو تحریم‌ها به شفاف‌سازی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران در گذشته‌، ایران را وادار کرده است اطلاعات درستی را در اختیار آژانس قرار دهد.  

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز(شنبه) در بیانیه‌ تک‌جمله‌ای اعلام کرد: «ایران امروز اطلاعات مکتوب و اسناد مربوطه را طبق توافق هسته‌ای ماه گذشته در اختیار ما قرار داد.» 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.