به باور مفسر سیاسی و کارمند سابق کنگره آمریکا، اوباما در کنگره برای حمایت از توافق هسته ای ایران توانایی مقابله با لابی صهیونیست ها را نداشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، رادنی مارتین – مفسر سیاسی و کارمند سابق کنگره آمریکا – بر این باور است که اوباما در تلاش های خود برای جلب حمایت نمایندگان کنگره از توافق هسته ای ایران موفق نبوده است.
  
رادنی مارتین در مصاحبه ای تلفنی با پرس تی وی اظهار داشت باراک اوباما رأی 20 یا حداکثر 25 نفر از نمایندگان دموکرات کنگره را در حمایت از توافق هسته ای داراست؛ این درحالیست که از آرای نمایندگان جمهوری‌خواه محروم است.

وی در ادامه افزود: اوباما برای تصویب توافق هسته ای در سنا به 34 رأی نیاز دارد. امری که در حال حاضر غیر ممکن به نظر می رسد. 

رادنی مارتین با اشاره به مخالفت چارلز شومر – سناتور یهودی آمریکا – با توافق هسته ای ایران، این موضوع را ضربه مهلکی بر تلاش های اوباما دانست. 

وی افزود: "با وجود اینکه اوباما در مبارزات انتخاباتی 2008 و 2012 بسیار موفق عمل کرد، در کمپین حمایت از توافق هسته ای ایران در کنگره  خوش ندرخشید. چرا که وی نتوانست در مقابل آیپک – لابی قدرتمند رژیم صهیونیستی در آمریکا – بایستد." 

رادنی مارتین تصریح کرد رسانه های آمریکا در خدمت رژیم صهیونیستی هستند و علیه توافق هسته ای ایران تبلیغ می کنند. وی بر این باور است که اگر توافق هسته ای در کنگره تصویب نشود، این موضوع باعث گستاخ تر شدن رژیم صهیونیستی می شود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار