دخالت بنیاد یهودی شیکاگو در تصویب نهایی توافق هسته‌ای ایران

بنیاد یهودی شیکاگو با توافق هسته‌ای ایران مخالفت کرد و از نمایندگان کنگره آمریکا خواست مانع از تصویب آن شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی جروزالم پست؛ بنیاد یهودی شیکاگو ضمن اعلام مخالفت با توافق هسته‌ای ایران، در اقدامی مداحله‌جویانه از نمایندگان کنگره آمریکا خواست مانع از تصویب نهایی آن شوند.

این بنیاد در بیانیه‌ای مدعی شد: هیچ توافقی نباید موجب شود ایران به مشروعیت بین‌المللی دست یابد.هیات مدیره بنیاد یهودی شیکاگو در ادامه این بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از مذاکرات 3 ساعته اعضای هیات مدیره، اکثریت اعضا خواستار آن شدند که کنگره آمریکا با برجام هسته‌ای مخالفت کند و از نمایندگان کنگره خواستند ضمن همکاری با دولت "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، به دنبال یافتن راه حل‌های بهتری برای رسیدگی مساله اتمی ایران باشند. بنیاد یهودی شیکاگو در ادامه این بیانیه از دولت اوباما به دلیل تمرکز بر تهدید هسته‌ای ایران تشکر و قدردانی کرد؛ اما مدعی شد توافق ایران باید استحکام بیشتری داشته باشد.

بنیاد یهودی شیکاگو با درآمد سالانه 100 میلیون دلار، ازسازمان‌های بزرگ مذهبی یهودیان محسوب می‌شود. شیکاگو محل زندگی 300 هزار یهودی است. البته تعداد قابل توجهی از یهودیان آمریکا درهیچ سازمان یهودی عضو نیستند و وابستگی و تعلقی به اینگونه لابی‌ها ندارند.

پیش از این نیز 17 سازمان و گروه یهودی دیگر در آمریکا مخالفت خود را با توافق هسته‌ای ایران اعلام کرده بودند. 

ایران و اعضای گروه 1+5 23 تیرماه به جمع‌بندی اولیه بر سر برنامه هسته‌ای ایران دست یافتند. بر اساس برجام، تهران موافقت کرده است تا در ازای لغو تحریم های بین المللی، بخشی از فعالیت های اتمی خود را محدود کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۱:۴۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
اسراییل آمریکایی ها را خریده است و سعی در عدم توافق میان ایران و 5+1 دارد و این امریکایی ها هستند که باید قیمتشان را مشخص کنند و سلطه اسراییل بر سرشان را تحمل کنند. در هر حال مرگ بر آمریکا و اسراییل
آخرین اخبار