سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاخیر هفت ماهه بیمه‌ها در زمینه پرداخت به آزمایشگاه‌ها

بیمه‌ها امروزه شش تا هفت ماه تاخیر در زمینه پرداختی خود به آزمایشگاه‌ها دارند.

بهزاد پوپک رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به مشکلات انجمن‌های علوم آزمایشگاهی در خصوص بیمه‌ها اظهار کرد: آزمایشگاه‌ها در زمینه دیر کرد پرداخت بیمه‌ها با مشکل مواجه هستند به عنوان مثال بیمه‌ای مانند تامین اجتماعی از دی‌ماه تا کنون هزینه‌های آزمایشگاه‌ها را پرداخت نکرده است. 

وی افزود: با توجه به آنکه بیش از نیمی از هزینه‌های آزمایشگاهها به وسیله‌ مبلغ  پرداختی بیمه ها تامین می‌شود، مشکلات زیادی برای آزمایشگاه‌ها به وجود آمده است هنگامی که بیمه‌ها هزینه‌های آزمایشگاهها را پرداخت نمی‌کند درحالیکه وظیفه دارند، این مسئله را پس از دو ماه به میزان 60 درصد انجام دهند اما امروزه شش تا هفت ماه تاخیر در زمینه پرداختی خود به آزمایشگاه‌ها دارند و برنامه مشخصی نیز در این زمینه نیست، این پرداخت نکردن مشکلات اقتصادی برای آزمایشگاه‌ها ایجاد می‌کند. 

رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی با اشاره به شباهت رابطه بیمه‌ها و آزمایشگاه‌ها با انعقاد قرار داد تصریح کرد: هنگام عقد قرار داد باید هزینه‌های ارائه خدمت توسط شرکت پرداخت شود، این مسئله در مورد بیمه‌ها نیز صدق می‌کند درحالی که آزمایشگاه‌ها در صورت پرداخت نکردن حقوق پرسنل خود جریمه می‌شوند،‌ این مسئله در خصوص بیمه‌ها اجرایی نمی‌شود. 

پوپک ادامه داد: انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی از وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی به منظور بیان مشکلات متخصصین علوم آزمایشگاهی پیرامون تعرفه‌ها و پرداخت بیمه‌ها درخواست وقت کردیم، اما وقتی تعیین کند. 

علاوه بر این مشکلات، مشکلاتی چون تعریف برخی خدمات آزمایشگاه‌ها در زمینه پوشش بیمه‌ای نیز جزء درخواست‌های انجمن از این وزیر قرار دارد اما تا کنون از طرف وی وقتی برای ملاقات تعیین نشده است. 

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.