معاونت درمان وزارت بهداشت ماموریت پیگیری تعرفه‌های انجمن علوم آزمایشگاهی را برعهده دارد.

بهزاد پوپک، رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ادامه اعتراض‌های متخصصان علوم آزمایشگاهی در خصوص تعرفه‌ها، اظهار کرد: به دنبال جلسه‌ای که با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیرامون تعرفه‌ها برگزار کردیم، معاونت درمان وزارت بهداشت مامور پیگیری تعرفه‌های انجمن‌ها شد.

وی افزود: معاونت درمان وزارت بهداشت قرار است جلسه‌ای با حوزه تعرفه‌گذاری وزارت بهداشت و با حضور انجمن‌های پزشکی برگزار کند.

رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی با اشاره به تاثیر کاهش تعرفه‌های پزشکان نسبت به میزان واقعی بیان کرد: این مسئله می‌تواند سبب کاهش کیفیت خدمات علوم آزمایشگاهی شود و از سوی دیگر از توسعه تکنیک‌های جدید جلوگیری کند.

پوپک تصریح کرد: انجمن‌های علوم آزمایشگاهی کار کارشناسی بر روی میزان تعرفه‌های آزمایشگاه‌ها را شروع می‌کنند. اتمام این مسئله به گذشت چندین ماه نیاز دارد تا رسیدن به نتیجه قطعی، همان مصوبه تعیین 20 هزار تومان برای هر k اجرایی شود.

وی اظهار اشت: کار کارشناسی بر روی تعرفه‌های علوم آزمایشگاهی باید در دو بخش دولتی و خصوصی انجام شود. ممکن است در این کار کارشناسی حتی میزان تعرفه‌ها کاهش پیدا کند. این مسئله به حمایت دولت و سازمان‌های بیمه‌گر نیاز دارد.

رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی ادامه داد:آخرین پرداختی یکی از سازمان‌های بیمه‌گر در دی‌ماه سال 93 بود و هم‌اکنون پرداختی آنها به تخصصین علوم آزمایشگاهی، 6 ماه به تعویق افتاده است.

امیدواریم سازمان‌های بیمه‌گر به مشکلات آزمایشگاه‌ها توجه کنند، تعیین تعرفه برای متخصصین علوم آزمایشگاهی سبب وابستگی بیشتر آنها به بیمه‌ها می‌شود و بیمه‌ها باید در زمینه پرداخت معوقات خود به متخصصین علوم آزمایشگاهی سرعت عمل داشته باشند و این مسئله را سریع‌تر به انجام برسانند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار