سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جان بینر: کلینتون درباره ایمیل‌های خصوصی‌ دروغ گفته است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا "هیلاری کلینتون" را به دروغگویی متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل؛ "جان بینر،" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از "هیلاری کلینتون،" نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 انتقاد و او را به دروغگویی متهم کرد. "بینر" معتقد است اظهارات قبلی "کلینتون" درباره مسئله ایمیل‌های خصوصی اش دروغ بوده است.

این انتقاد پس از انتشار اخباری مطرح شد که حاکی بود وزیر امور خارجه سابق آمریکا سرور ایمیل‌های خصوصی خود را برای تحقیقات قانونی به وزارت دادگستری آمریکا تحویل داده است. 

"بینر" در این باره گفت : اظهارات قبلی "کلینتون" مبنی بر اینکه هیچ گونه اطلاعات طبقه بندی شده‌ای ندارد، آشکارا دروغ بوده است. 

"کلینتون" سه شنبه شب اعلام کرد سرور ایمیل خصوصی خود و درایو پشتیبان آن را به بازرسان وزارت دادگستری داده است.

"نیک مریل،" سخنگوی وی، با ارسال بیانیه‌ای برای نشریه هیل گفت: "کلینتون" قول داد با تحقیقات امنیتی دولت همکاری کند.
"کلینتون" از اعضای ستاد انتخاباتی خود خواست سرور ایمیل وی را که در دوره تصدی‌اش در وزارت امور خارجه از آن استفاده می‌کرد و نیز یک درایو پشتیبان حاوی نسخه‌های ایمیل‌های وی را که قبلا به وزارت امور خارجه داده شده بود، به وزارت دادگستری بدهند.

سخنگوی کلینتون افزود : اگر پرسش‌های بیشتری در میان باشد، ما به آنها پاسخ خواهیم داد. وی همچنین گفت کلینتون با دولت همکاری کرده است تا اطمینان خاطر بدهد ایمیل های وی به شکلی امن نگهداری می‌شدند.

تصمیم کلینتون پس از آن اتخاذ شد که بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا سه شنبه شب اعلام کرد سرور خصوصی کلینتون حاوی پیام‌هایی بوده که فوق محرمانه محسوب می‌شوند.

نگرانی‌ها درباره استفاده کلینتون از یک سامانه ایمیل خصوصی در دوره تصدی خود در وزارت امور خارجه از زمانی که وی مبارزات انتخاباتی خود را در ماه آوریل (فروردین) آغاز کرد وی را درگیر کرده است.

چندین نظرسنجی سراسری در آمریکا نشان می‌دهد رای دهندگان آمریکایی قابل اعتماد بودن کلینتون را در حالی که وی خود را برای ورود به کاخ سفید آماده می‌کند، زیر سوال می‌برند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.