رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اتخاذ موضعی تند علیه سخنان اخیر اوباما درخصوص توافق با ایران، به سخنان پیشین نتانیاهو اشاره کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا، «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در واکنش به سخنان «باراک اوباما» رئیس جمهوری این کشور درباره ایران، از مردم آمریکا خواست بار دیگر سخنرانی پنج ماه پیش «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را تماشا کنند.
وی گفت: امروز پس از آنکه رئیس جمهور اوباما سخنرانی خود را در تمجید از تلاش دولتش برای رسیدن به توافق به قول خودش خیلی خوب با ایران به پایان برد، این موضوع معقولانه به نظر می رسد که به سخنرانی که پنج ماه پیش در واشنگتن انجام شد، بازگردیم.بنیامین نتانیاهو در آن سخنرانی به عامه مردم آمریکا درباره تهدید خیلی جدی که ایران می تواند نه تنها برای اسرائیل بلکه برای همه آنهایی که از آزادی در جهان حمایت می کنند، داشته باشد، هشدار داد.
وی در ادامه اظهارات جانبدارانه خود مدعی شد: نتانیاهو در سخنرانی چهل و دو دقیقه ای خود که ارزش دیدن دارد به ما این موضوع را یادآوری کرد که گزینه جایگزین برای توافق بد باراک اوباما با ایران جنگ نیست بلکه گزینه جایگزین توافق بهتر است. 
گفتنی است بینر بخش هایی از سخنرانی نتانیاهو در کنگره را در این پایگاه اینترنتی قرار داده است. 

سخنرانی اوباما در دانشگاه امریکن واکنشهای متعددی را از سوی نمایندگان کنگره به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار