"باب وودوارد" در گزارشی بحران ایمیل‌های کلینتون را به رسوایی "واترگیت" در زمان ریاست‌جمهوری "نیکسون،" تشبیه کرده است.

ایمیل‌های افشاگر کلینتون یادآور نوارهای صوتی رسوایی واترگیت
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن اگزمینر، «باب وودوارد،» گزارشگر واشینگتن پست، دوشنبه بحران ایمیل‌های هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، را به رسوایی واترگیت بین سال‌های 1975-1972 (1354-1351)، تشبیه کرد. رسوایی واترگیت منجر به استیضاح و در نهایت کناره‌گیری «ریچارد نیکسون،» رئیس‌جمهور وقت آمریکا، شد. 

کلینتون متهم است بین سالهای 2009 تا 2013 (1388 تا 1392) از ایمیل شخصی خود برای ارسال پیام های کاری استفاده می کرده است. این در حالی است که وی ارسال یا دریافت هر گونه اطلاعات طبقه بندی شده را تکذیب می کند.  

«واترگیت» نام هتلی در واشینگتن است که سال 1972 (1351) محل استقرار ستاد انتخاباتی کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا بود. تعدادی مأمور «اف‌بی‌آی» در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، شبانه وارد این هتل شده و با سرقت مدارک و پرونده‌ها و نصب دستگاه‌های شنود به استراق سمع و جاسوسی علیه حزب دموکرات اقدام کردند. یکی از مأموران حراست این هتل با  پیدا کردن  یک «نوار چسب» به طور تصادفی باعث لو رفتن این اقدام غیرقانونی شد. ابتدا چنین تصور می‌شد که این قانون‌شکنی توسط افراد دون‌پایه طراحی و هدایت شده‌ است.  

«باب وودوارد» و «کارل برنستین،» دو روزنامه‌نگار واشینگتن پست با پیگیری قضیه، مدارکی به‌دست آوردند که نشان می‌داد  مقامات «کاخ سفید» و شخص «ریچارد نیکسون» از طراحان این اقدام غیرقانونی بودند. پس از آنکه نیکسون از تحویل نوارهای ضبط‌‌شده به کمیته قضایی مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا خودداری کرد، گمانه‌زنی‌ها درباره مشارکت نیکسون در این اقدام غیرقانونی تقویت شد. در ۴ اوت ۱۹۷۴ کاخ سفید متن پیاده‌شده نوارها را تحویل مقامات قضایی داد. یکی از این نوارها حاوی دستور نیکسون به متوقف کردن تحقیقات درباره رسوایی واترگیت بود. 

نیکسون در ۸ اوت ۱۹۷۴ (17 مرداد 1353)و  پس از آنکه مشخص شد کنگره به استیضاح وی رأی خواهد داد، از سمت خود کناره‌گیری کرد. 


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار