سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در چهار عرصه مهم با علم و فناوری فاصله داریم

در چهار عرصه اقتصاد، رفاه و سلامت، امنیت و فرهنگ عامه با علم و فناوری فاصله داریم.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی الیاسی معاون سیاستگذاری و نظارت راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز (چهارشنبه) در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: در چهار عرصه مهم اقتصاد، رفاه سلامت، امنیت و فرهنگ عامه با علم و فناوری فاصله و در عرصه اقتصاد هنوز بر اقتصاد نفتی متکّی هستیم.

وی در ادامه افزود: با 150 نفر از کسانی که در عرصه علم و فناوری فعالیت می‌کنند صحبت کردیم و بر اساس نظرات آنها موضوعاتی که برای آینده نگری مهم هستند و باید برای آنها وقت بگذاریم عبارتند از: بهینه سازی مصرف انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر، سنجش و کنترل آلودگی، هوا و آب سالم، ترافیک جاده‌ای و تصادف، تولید داروهای خاص، کنترل آفات و سموم، پسماند و مدیریت زباله، پسماند و فاضلاب، امنیت و تولید، ناوگان و سیستم‌های انتقال انرژی، تجهیزات پزشکی و آخرین مورد مواد اولیه می‌باشد. این اولویتها و دستورالعمل‌ها پس از تصویب و بررسی برای آینده به صورت مستمّر انجام می‌شود.

الیاسی خاطرنشان کرد: سرمایه انسانی و پژوهشی و توانمندی ما در حوزه علوم و فناوری بالاست و ضریب بالایی دارد. وضعیت حوزه آموزشی، تولید دانش سه برابر بهتر از وضعیت حوزه اقتصاد می‌باشد.

وی عنوان کرد: در امنیت بیشترین ارتباط را بین علم و اقتصاد دارا هستیم. با امنیت ارتباط خوبی برقرار کردیم به صورتی‌که بسیاری از سیاست‌های کشور به نفع واردات می‌باشد.

معاون سیاستگذاری و نظارت راهبردی معاونت علمی با اشاره به برنامه‌های مهم معاونت علمی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم معاونت علمی حمایت از تولید محصولات دانش بنیان است و یکی از کارهای مهّم آنها تجاری سازی این محصولات می‌باشد. اصل کار معاونت علمی با وزارت اقتصاد، بهداشت و صنعت است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.