سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

اجرای 26 برنامه آموزشی کشوری برای ارتقا تغذیه نوزادان

رییس بیمارستان خیریه امام زمان(عج) گفت: 26 برنامه آموزشی کشوری برای ارتقا تغذیه نوزادان به همت دانشگاه علوم پزشکی اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر اعتضادی در چهارمین سمینار سراسری«شیر مادر و تغذیه وریدی در نوزادان نارس که در هتل پارس مشهد برگزار شد گفت: مرکز تحقیقات نوزادان با وجود مجله نوزادان یک مرکز منحصر به فرد است.

وی اظهار داشت: مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جهت توسعه دانش و به روز رساندن اطلاعات پزشکان که در این زمینه کار می‌کنند علاوه بر انجام طرح‌های تحقیقاتی متعدد که شامل انتشار مقالات در سایت‌های معتبر بین‌المللی، انتشار کتب و شرکت در همایش‌های داخلی و خارجی است.

اعتضادی گفت: یکی از ویژگی‌های مرکزتحقیقات نوزادان این است که مصوب کشوری است و در بین چند مرکز دیگر که در سطح کشور وجود دارد فعال‌تر است همچنین شاخه شمال شرق انجمن پزشکان نوزادان ایران که زیر مجموعه انجمن پزشکان ایران است فعالیت خوبی دارد و همایش‌ها و آموزش‌های خود را ارائه می‌کند.

رضا سعیدی، دبیر علمی چهارمین سمینار سراسری شیر مادر و تغذیه وریدی در نوزادان نارس نیز در خصوص محورهای سمینار اظهار داشت: در این سمینار چهار کارگاه آموزشی با عنوان‌های شروع تغذیه با شیر مادر در نوزادان نارس و روش‌های آن، تقویت‌کننده شیر مادر و استفاده از پروبیوتیک‌ها و شیرهای مخصوص در نوزادان نارس، مراقبت‌های پرستاری و آموزش‌های لازم جهت تغذیه دهانی وریدی در نوزادان نارس ارائه می شود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.