سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

ورود دانش و فن‌آوری به هر کاری عامل اصلی ارتقا توانمندی‌های یک کشور است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ورود دانش و فن‌آوری به هر کاری عامل اصلی ارتقا توانمندی‌های یک کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ نصرالله جهانگرد در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار داشت: ورود دانش و فنّاوری به هر کاری عامل اصلی ارتقا توانمندی‌های یک کشور است که وقتی به برنامه ششم توسعه نگاه می‌کنیم، تنها حوزه‌ای که چند حکم مستقل در بخش‌های مختلف به آن اشاره‌شده، حوزه ارتباطات و فناوری است.

وی گفت: باید بتوانیم در کشور بستر مناسبی برای توسعه حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم کنیم که در دنیای امروز استراتژی مهم کشورهای پیشرفته این است که سعی می‌کنند صنعتی را که به دانش وابسته است را در اولویت قرار دهند و این فعالیت‌های دانش‌بنیان سبب قدرت در کشورهای توسعه‌یافته شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در سراسر ایران چه در شهرها و چه در نقاط روستایی نباید محدودیتی در دسترسی به اطلاعات و فناوری وجود داشته باشد چراکه ICT محوریت امنیت ملی و توسعه ایران را فراهم می‌کند.

جهانگرد همچنین گفت: در حوزه فناوری اطلاعات سال گذشته بیش از 30 هزار فرصت شغلی در مجموعه فناوری اطلاعات به مشاغل دانش‌بنیان افزوده‌ شده و در حال حاضر نزدیک 10 میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی داریم و 4 میلیون نفر هم در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.