وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سرمایه گذاری در مناطق محروم به ویژه مناطق مرزی اولویت اصلی سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمود واعظی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نسبت به سال‌های گذشته 4 برابر افزایش‌یافته است که درصدد هستیم در مناطق محروم به‌ویژه مناطق مرزی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، سرمایه‌گذاری بیشتری کنیم.

وی گفت: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده خدمات اینترنتی به ۵۰۰۰ روستای کشور ارائه می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امسال 570 روستای استان اردبیل نیز از خدمات اینترنتی برخوردار خواهند شد.

واعظی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل مرز مشترک با کشور آذربایجان دارد، گفت: این استان از اهمیت بسیار بالایی برای ما برخوردار است و باید زیرساخت‌های توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان فراهم شود و ارتباطات بین‌المللی در این استان از جمله با کشور آذربایجان توسعه یابد.

وی در ادامه گفت: سرعت اینترنت در آغاز دولت یازدهم 640 مگابایت بر ثانیه بود که این مقدار در حال حاضر افزایش چشمگیری داشته و 4 برابر شده است که در استان اردبیل نیز شاهد این افزایش بوده‌ایم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.