رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور گفت: خوشبختانه سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای حوزه زیرساخت ارتباطات کشور اختصاص داده‌ شده که یک گام مؤثر در این زمینه است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ نصرالله جهانگرد افزود: در سال‌های گذشته فقط حدود 110 میلیارد تومان برای حوزه زیرساخت ارتباطات کل کشور سرمایه‌گذاری شده بود که خوشبختانه در دولت یازدهم یک سرمایه‌گذاری 2500 میلیارد تومانی برای این بخش صورت گرفته که درصد تخصیصی این اعتبار فعلاً مشخص نیست ولی مقدمه کارهای بزرگی در کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد بود.

وی گفت: در حوزه ترافیک دیتا با توجه به نسل سوم اینترنت موبایل، تعداد مشترکین استفاده‌کننده از این فنّاوری افزایش‌یافته که نیازمند ترمیم برخی از نقطه‌ضعف‌ها و نیازهای مقدماتی در این زمینه‌ها هستیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور بیان کرد: خوشبختانه استان اردبیل دارای مرز مشترک با کشور آذربایجان است که این خود نیز یک ظرفیت مناسب برای توسعه استان بوده و نیز اردبیل به دلیل داشتن ظرفیت منابع انسانی خوب به‌ راحتی می‌تواند در زمینه توسعه قدم بردارد.

جهانگرد در ادامه گفت: در رابطه با موضوعات نهادسازی به‌منظور هم‌افزایی هرچه بیشتر، باید یک اکوسیستم دقیق و کامل در استان اردبیل تعریف شود و تمامی زمینه‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی و نیز سایر ظرفیت‌های استان در این اکوسیستم به‌طور کامل معرفی شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.