سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خزایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طیب‌نیا در پی تهیه نقشه‌راه سرمایه‌گذاری برای وزارتخانه‌ها/ تکمیل نقشه‌راه استان‌ها تا 2 ماه آتی

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه استان‌ها نقشه‌راهی برای معرفی بخش‌های مهم جهت سرمایه‌گذاری تهیه خواهند کرد، گفت: به احتمال زیاد طی دو ماه آینده و یا کمتر در این رابطه به نتیجه خواهیم رسید.

محمد خزایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص جزئیات ارسال نامه به استانداران برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی اظهار داشت: مدتی قبل نامه‌ای به استانداران و مدیران کل سازمان سرمایه‌گذاری ارسال کردیم تا تلاش کنند نقشه راه تأمین منابع مالی یا سرمایه‌گذاری در استان‌ها فراهم شود.
 
رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران افزود: در واقع محتوای نامه بر این مبنا بود که بخش‌های دارای اهمیت شناسایی و مقادیری که نیازمند به سرمایه‌گذاری به ویژه سرمایه‌گذاری مستقیم یا BOT است، معرفی شوند که ما بتوانیم نقشه‌ای از سطح نیازها برای تأمین منابع مالی و با رعایت اولویت‌های اقتصادی کشور داشته باشیم.

طیب‌نیا در پی تهیه نقشه‌راه سرمایه‌گذاری برای وزارتخانه‌ها
 
وی افزود: همچنین وزیر اقتصاد نیز تصمیمی اینچنینی را برای وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها در سطح ملی دارند تا با کمک این برنامه‌ها در بازه زمانی دو ماهه یک نقشه دقیقی از سطح نیازمندی‌ها، حوزه‌های مختلف و تکنولوژی‌های مورد نیاز به دست آید.
 
وی ادامه داد: در واقع بر اساس این نقشه راه، مبادلات و روابط اقتصادی خود را با کشورهای دنیا تنظیم می‌کنیم.
 
خزایی با بیان اینکه تنظیم روابط ما با کشورهای دیگر بر اساس اولویت‌های اقتصادی خواهد بود، گفت: اگر استان‌ها توانایی فنی برای تکمیل این نقشه را داشته باشند طی دو ماه و یا کمتر به نتیجه خواهیم رسید.
 
زیرساخت‌ها، مهم‌ترین زمینه برای سرمایه‌گذاری خارجی

معاون وزیر اقتصاد همچنین در خصوص مهم‌ترین زمینه‌ها برای سرمایه‌گذاری گفت: از نظر وزارت امور اقتصادی و دارایی، در بخش‌های مهم زیرساختی همچون ارتباطات، نفت، گاز، انرژی و حمل و نقل باید سرمایه‌گذاری صورت پذیرد.
 
وی افزود: در واقع سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها در مرحله اول برای توسعه اقتصادی و در مرحله‌ای دیگر برای افزایش صادرات بسترسازی می‌کند.
 
رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران افزود: افزایش صادرات دارای دو بعد است که شامل افزایش درآمدهای کشور و حضور مستمر ایران در بازارهای خارجی می‌شود.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.