سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن خبر داد

نوسازی بیش از 2 میلیون واحد مسکن روستایی

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن از هدف‌گذاری برای نوسازی 2 میلیون و 160 هزار واحد مسکن روستایی خبر داد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 20 هزار و 300 میلیارد تومان در حال انجام است.

عزیز‌الله مهدیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه طرح بهسازی مسکن روستایی از سال 84 آغاز شده است گفت: این طرح هر ساله به طور کامل انجام می‌شد و تنها در سال 92 به دلیل تغییر دولت و محدودیت اعتبارات به کندی صورت گرفت.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در ادامه افزود: از ابتدای طرح هر ساله 400 هزار واحد مسکونی روستایی نوسازی می‌شد و در طی چند سال اخیر به سالی 200 هزار واحد تحقق پیدا کرده است.

مهدیان تصریح کرد: در طول مدت انجام این طرح بانک‌ها همکاری بسیار خوبی داشتند و ما خوشبختانه توانسته‌ایم سالانه 200 هزار واحد را به اتمام برسانیم.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن توضیح داد: در طی 10 سال گذشته تا به امروز 2 میلیون و 160 هزار واحد مسکن روستایی تعیین شده با اعتباری بالغ بر 20 هزار و 300 میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده است.

مهدیان یادآور شد: از 2 میلیون و 160 هزار واحد مسکونی یک میلیون و 670 هزا ر واحد عقد قرارداد شده است.

وی تصریح کرد: سالانه برخی از واحدها به دلیل عدم همکاری بانک‌ها و یا کمبود اعتبارات ساخت و سازها کمی با کندی انجام شده است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه در برخی از سال‌ها مانند سال 90، 89 هزار و 320 واحد نوسازی شد افزود: در برخی از سال‌ها مانند سال 92 به دلیل کمبود اعتبارات و جابجایی دولت از میزان سهمیه تعیین شده کاسته شد.

مهدیان یادآور شد: در سال 93، 200 هزار سهمیه تعیین شده نوسازی واحدهای مسکونی ابلاغ شده و از این تعداد حدود 31 هزار واحد مسکن روستایی عقد قرارداد شده و مابقی در انتظار سهمیه بانک‌ها هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.