معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن از اتمام یک میلیون و 471 هزار واحد مسکن روستایی طی 10 سال گذشته خبر داد و گفت: امسال بیش از 60 هزار واحد مسکن روستایی نوسازی واحدهای خود را آغاز کرده‌اند.

نوسازی بیش از یک میلیون واحد مسکن روستاییعزیز‌الله مهدیان در گفتگو با خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه سهمیه سال 93 برای نوسازی مسکن روستایی پرداخت شده است، گفت: در این حوزه سقف تسهیلات از 12 میلیون و 500 هزار تومان به 15 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: 3 هزار میلیارد تومان کل اعتبارات تصویب شده و جذب شده در سال‌جاری است که برای نوسازی واحدهای مسکن روستایی اختصاص یافته است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: به دلیل آنکه قیمت مصالح ساختمانی کاهش یافته بنابراین سقف تسهیلات نوسازی مسکن روستایی همان 15 میلیون تومان تصویب شده است.

مهدیان در ادامه یادآور شد: نوسازی 30 هزار واحد مسکن روستایی در دو ماه پایانی سال آغاز شد و بانک‌ها به دلیل آنکه پایان سال بود پرداخت تسهیلات را به امسال موکول کردند.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن خاطرنشان کرد: 30 هزار واحد مسکن روستایی عقد قرارداد شده ولی واحدهای شروع شده بیش از این 30 هزار واحد است.

وی با اشاره به اینکه روستاییان ساخت واحدهای خود را آغاز کرده‌اند، افزود: ولی واحدهای معرفی شده به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات به تدریج انجام می‌شود و ساخت این واحدها بیش از 60 هزار واحد است که عقد قرارداد شده‌اند.

مهدیان تأکید کرد: نوسازی یک واحد مسکن روستایی 18 ماه به طول می‌انجامد بنابراین ما سعی داریم هر چه سریع‌تر تزریق تسهیلات را افزایش دهیم.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه از سال 84 تا به امروز یک میلیون و 471 هزار واحد مسکن روستایی نوسازی شده است، افزود: حدود یک میلیون و 663 هزار واحد عقد قرارداد شده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود 5 هزار و 263 واحد مسکن روستایی در سال 93 تسهیلات دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار